Aviseringar
Rensa alla

Leva som kristen.


Ämnesstartare

Hur kan man leva ett kristet liv på det sättet att andra är glada över att det finns kristna?


   
Citera
Ämnesstartare

Öppna ditt sinne, ifrågasätt dig själv, undvik objektiva sanningar, var god mot dina medmänniskor men gå inte till överdrift osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förlåt folk. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och försök inte pracka på nån din tro.


   
SvaraCitera

sommarnatten:

glada över att det finns kristna?

förklara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

objektiva sanningar?

nog har jag ett ett öppet sinne alltid, tycker det är roligt att diskutera och skämta om tro..

men varför tycker många att de är konstigta att gå i kyrkan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alfen:

sommarnatten: glada över att det finns kristna?

förklara

Du vet, inte bli irriterade på att det finns kristna, utan se på dem som vilken person som helst.

innan man berättar att man är kristen tycker folk att man är helt så att säga,"normal", men sen får de en inställning till att man är knäpp.


   
SvaraCitera
nrg89

sommarnatten:

Hur kan man leva ett kristet liv på det sättet att andra är glada över att det finns kristna?

Det beror på dina åsikter som kristen. Är du emot abort, för skolor med kristen inriktning och annat kontroversiellt får du helt enkelt inte yttra de åsikterna om du vill bli accepterad av resten av Sverige. Om du gör mycket bra saker kan det självklart bli skillnad på det, men i den här världen hamnar man antingen på plussidan eller på minussidan vid första intrycket baserat på ens religion.

Jag till exempel är ateist, så hade jag gått omkring och yttrat mina åsikter i det amerikanska Bibelbältet eller i Italien så hade jag inte blivit accepterad. Det är tyvärr så det är.

Dock har jag faktiskt stor respekt för många kristna, till exempel Martin Luther King jr., för att de faktiskt blir väldigt inspirerade av sin tro till att göra goda saker. Få ateister gör någonting annat än att sitta och gnälla över hur mycket religionen tar plats i världen och i nästa andetag säger att ingenting bra kommit från kristna.


   
SvaraCitera

Czar:

Öppna ditt sinne,

Hur menar du?


   
SvaraCitera

leva som kristin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

leva som kristin

Ge fan i att försöka konvertera mig till transvestit[mad]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Lallaren från Ibiza:

Ge fan i att försöka konvertera mig till transvestit[mad]

jesus födde dig ur sitt sköte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera