Aviseringar
Rensa alla

Lever ni som ni lär?


höna

Naj


   
SvaraCitera

Dubbeltänk: Lever ni som ni säger åt eller rår andra att göra?

Inte alltid. Ibland kommer man på sig själv med att göra något man själv inte anser att man borde, och som man rått andra att inte göra. 

Dubbeltänk: Lever ni som ni vill göra?

Ja och nej. Jag lever inte under de omständigheter jag skulle vilja. Sedan tror jag att jag skulle kunna hantera livet lite bättre än vad jag gör i dagsläget. Det får jag ändra på. 

Dubbeltänk: Nu har jag dock börjat ifrågasätta min egen strävan, kanske borde jag acceptera att jag inte kan agera på de sätt jag fantiserat och tänkt ihop och att min strävan mot att vara perfekt i mina egna ögon är onö

Kanske att det räcker med att du strävar efter att vara så bra du kan? Det kan hända att det inte är perfekt, men då gör du åtminstone allt du kan. 


   
SvaraCitera

Jag lever som jag vill. Kanske inte helt som jag vill eftersom jag tydligen inte har någon rätt till att göra vad jag vill förrän jag fyllt 18... Men jag gör så gott jag kan med dem begränsningar jag har... :/ 


   
SvaraCitera

Nä, om jag lärde andra att vara som jag skulle alla vara framgångsrika. Det är ju inge kul.


   
SvaraCitera

Jag försöker leva som jag lär under de omständigheter jag befinner mig i nu. Men det är ju klar att jag vill mer! Tumme upp


   
SvaraCitera

Nej men ska börja med det så fort jag sparat ihop ett startkapital ;D


   
SvaraCitera

vet shi men ja.................ebola ebola


   
SvaraCitera
penja

nä                


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Ja överlag.


   
SvaraCitera
mynona

Jag lever som jag lär så långt jag har möjlighet att tillämpa de principer jag vet med mig är de rätta. i de fallen jag inte gör det vet jag att motsatsen är den rätta just för att jag själv inte beter mig så


   
SvaraCitera
mynona

Dubbeltänk: Lever ni som ni lär? Lever ni som ni säger åt eller rår andra att göra? Lever ni som ni vill göra? Strävar ni efter att leva som ni lär eller har ni bestämt er för att det är ok att inte nå upp till sina egna ideal?

1) som i inlägget ovan. 
2) ibland, och då vet jag att det är rätt för att det lyckats för mig; ibland inte, och då vet jag att det är rätt för att det är motsatsen till vad jag själv gör (mkt förenklat) känns lätt för mig att säga det eftersom mina ideal är så relativistiska

3) Jodå. Jag tillhör i varje fall inte dem som ger upp, det kan jag säga till mitt eget försvar. mina ideal för mig är inte omöjliga. 


   
SvaraCitera

Jag lär inget så jag antar att jag är fri då.


   
SvaraCitera

Nee jag trollar här. Så! Nu sa jag det tillochmed utan att ha det hett bakom öronen.


   
SvaraCitera