Aviseringar
Rensa alla

Lever vi som om vi vore odödliga?


Det är helt enkelt mycket liten chans att någonting livshotande skulle hända oss i vårt vardagliga liv. Vår hjärna filtrerar bort det, så vi bryr oss inte egentligen.


   
SvaraCitera

Erkowich:

Resultat (Du röstade på detta alternativ)

De flesta gör nog det. Men jag tycker inte att jag gör det direkt.


   
SvaraCitera

Erkowich:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Tills man börjar pensionsspara.


   
SvaraCitera

Erkowich:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Och så skall det förbli, i och med att vi faktiskt ÄR odödliga. Det står i Första Korinthierbrevet OCH i Uppenbarelseboken.

Dold text: Och när du postar i Religion och Etik så är Bibeln en giltig källa, så stfu.


   
SvaraCitera

Erkowich:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Dödliga busskrascher tillhör ju inte direkt vanligheterna.


   
SvaraCitera

Erkowich:

Ja (Du röstade på detta alternativ)
33.3% (15 st)

Fast inte på det sättet som du menar utan tvärt om. Vi lever som om vi inte oundvikligen kommer att dö innom x antal år. Vi tar därför för få risker och gör för få roliga saker.


   
SvaraCitera

Stinky_alex:

Vi tar därför för få risker och gör för få roliga saker.

Ett normalt liv så att säga [cheers]


   
SvaraCitera

Läste rubriken och det kändes jävligt KONSTIGT, men du har nog rätt. Allting gick upp för mig precis. Jag har aldrig tänkt på det, men det är ofta man inte riktigt tänker efter. Men jag tror allting handlar om att folk tänker: spela roll, varför skulle det hända mig? Och vissa andra saker handlar om att folk är ute efter kickar.

Tänk om alla människor hade på sig bilbälte HELA tiden. Är det mindre chans att dö bara för att man åker endast en halvkilometer? Kan fortfarande ske något. Och folk röker som idioter, tänk, de har faktiskt mycket större chans att få cancer och MASSOR av andra åkommor. Men det bryr man sig liksom inte om. Det känns för avlägset. GAH.

Fyfan vad självdestruktiva vi människor är.


   
SvaraCitera

fosfor:

Dödliga busskrascher tillhör ju inte direkt vanligheterna.

Ett levande bevis på det jag just skrev om.


   
SvaraCitera

Erik112:

Ett normalt liv så att säga [cheers]

Om man ändå bara har x antal år så kan man lika gärna göra något roligt. Typ ta LSD. Inte för att det är särskillt skadligt direkt.


   
SvaraCitera

Stinky_alex:

Om man ändå bara har x antal år så kan man lika gärna göra något roligt.

Vad skulle hindra det för att man tror på Gud menar du?

Kan du idag sätta en datum för din död, trodde inte det, vi har evigt liv i sinnet, please "leva bara en stund till."


   
SvaraCitera

Erkowich:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Ibland kör jag bil utan bilbälte.


   
SvaraCitera

Jag har alltid bälte på mig bussen.


   
SvaraCitera

Erkowich:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Tycker tvärtom, eller inte riktigt tvärtom men att man ska vara så jävla försiktig hela tiden och inte ta risker osv. Fast vissa saker är ju bara onödigt, aja bla bla...


   
SvaraCitera

ojar:

inte ta risker

Bara att andas utgör en risk.


   
SvaraCitera