Aviseringar
Rensa alla

Levercancer...


Ämnesstartare

Ingen som visar medkänsla här inte..


   
SvaraCitera

ArbetaMera:

men vet en kille (tro de eller ej) vart botad av Jesus Kristus.

Lär dig hålla käften nån gång. [tired]

On topic: är nog bättre att fråga någon läkare eller någonting?


   
SvaraCitera

PollyPop:

Ingen som visar medkänsla här inte..

Jo, jag hoppas verkligen att det här löser sig. Och du borde definitivt prata med dina föräldrar eftersom att du mår dåligt över detta. Jag tror till och med att de skulle vilja att du pratar med dem.


   
SvaraCitera

Nomnomnam:

När vi ändå är på ämnet, är det stor chans att överleva leukemi? När man är typ 15 år.

finns ju olika typer av leukumi, typ kronisk, akut osv så det beror nog på väldigt mycket


   
SvaraCitera

hon över"lever" säkert jätte lä..... Lever hhahahah xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PollyPop:

Är det 100% säkert att det inte går att bota helt?

Går aldrig att vara 100% säker. Det beror dessutom på många variabler såsom hur länge hon har haft det innan den upptäckts.

Om jag ska säga vad jag tror så har man väldigt tur om man överlever cancer när man är gammal. Just levercancer är väl tyvärr väldigt svårt att få bort också. Skulle tippa på att det är ytterst osannolikt att det går att "bota".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min farmor dog i levercancer för 1½ år sedan nu.

Vi pratade lite löst om det i famljen, mest för att vi inte skulle förneka det. Jag vet inte mycket om det, men jag vet hur det känns. Både under hennes sjukdom och efter att hon är borta.

Min farmor klarade sig ett bra tag från det att hon fick diagnosen. Jag är inte säker på exakt, men det var i alla fall 1-2 år. Hon tog inte hand om sin hälsa heller.

Jag rekommenderar såklart att du pratar med din familj om det först och främst. De är faktiskt i samma sits som du. Annars är en nära vän bra att falla ihop inför. Att bara få gråta och må skit. Det är okej.

behöver du prata med någon om hur du mår och verkligen inte pallar snacka med någon hemma så finns jag. som sagt, jag vet vad du går igenom. PMa mig isåfall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu har det gått två månader och dom har inte ens börjat gjort något åt det. [chocked]


   
SvaraCitera

PollyPop:

Är det 100% säkert att det inte går att bota helt?

Ta kontakt med din mormors läkare, det finns ingen som kan ge bättre svar. Sen är det också viktigt att prata inom familjen, även om det är jobbigt. Min syster fick cancer och det tog tills dagarna innan hon gick bort innan vi i min familj kunde prata ordentligt om det, och vi står varann ännu närmare nu. Man behöver familjen i svåra situationer.
Hoppas det går bra. [love]

Nomnomnam:

När vi ändå är på ämnet, är det stor chans att överleva leukemi? När man är typ 15 år.

Beror (som någon skrev) på om det är kronisk eller akut, lymfatisk eller myeloisk. Om personen är 15 är det troligen akut leukemi?
Sen finns det sjukt många varianter av leukemin, typ om det finns kromosomavvikelser och sånt, så det är svårt att säga. Skitsjukdom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Beror (som någon skrev) på om det är kronisk eller akut, lymfatisk eller myeloisk. Om personen är 15 är det troligen akut leukemi?
Sen finns det sjukt många varianter av leukemin, typ om det finns kromosomavvikelser och sånt.

Ingen aning.
Enda jag vet är att han har haft brännskador i klass 3 (eller grad 3 eller vad fan man kallar det) på benen. Och inte långt efter fick han leukemi.


   
SvaraCitera

Nomnomnam:

Enda jag vet är att han har haft brännskador i klass 3 (eller grad 3 eller vad fan man kallar det) på benen. Och inte långt efter fick han leukemi.

Jäklarns då. Bara att hoppas att det är en lindrig variant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Jäklarns då. Bara att hoppas att det är en lindrig variant.

Ah, får göra det.
Kom på att jag vet att ett tag hade han svårt för att gå i trappor och ramlade i duschen och kunde inte komma upp så hans pappa fick hjälpa honom, och att förra gången han var med min bror så gick ha ofta in på toaletten. (har hört att man spyr mycket under leukemi?)


   
SvaraCitera

Nomnomnam:

Kom på att jag vet att ett tag hade han svårt för att gå i trappor och ramlade i duschen och kunde inte komma upp så hans pappa fick hjälpa honom, och att förra gången han var med min bror så gick ha ofta in på toaletten. (har hört att man spyr mycket under leukemi?)

Hm, vet jag ingenting om... Har han någon annan sjukdom också?
Min syster hade leukemi, och hon spydde av cellgifterna iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Hm, vet jag ingenting om... Har han någon annan sjukdom också?
Min syster hade leukemi, och hon spydde av cellgifterna iaf.

Tror int det.
ah, nog cellgifterna.
Oj, klara hon sig? [sad]


   
SvaraCitera

Nomnomnam:

Oj, klara hon sig?

Nej hon gjorde inte det, det var den värsta sorten av leukemi hon hade.


   
SvaraCitera