Aviseringar
Rensa alla

Leverfläckar 🙁


Ämnesstartare

Jag är en tjej som har leverfläckar över hela kroppen, de flesta är som tur var små och platta, men såklart har jag de största i ansiktet. Ledsen jag har en stor på hakan och två vid varsin sida av munnen. och två äckliga på halsen och en jobbig i nacken. sen har jag så klart jättemånga små utsprida över ansikte, hals, nacke och kropp. Är det värt att ta bort de största fläckarna och gör det ont? kostar det mycket om man är under 18? jag har alltid hatat mina leverfläckar men vet inte om jag skulle våga ta bort dem, är det värre med ärr? Ledsen


   
Citera
Ämnesetiketter

hedda98: Är det värt att ta bort de största fläckarna och gör det ont?

Jag har tagit bort ett par, gick på ca en timme (hade säkert tagit mycket mindre tid ifall det inte varit två små praktikantmuppar som tagit bort dem). Det gjorde inte ont alls och kostade inte mer än ett par hundralappar om jag minns rätt. Jag var dock över 18, det lär vara billigare för dig som är under.

hedda98: är det värre med ärr? Ledsen

Personligen föredrar jag ärren definitivt. Mina ärr är inte så farliga, de syns mindre hela tiden och är nog snart halvt osynliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 

Zodd:

Jag har tagit bort ett par, gick på ca en timme (hade säkert tagit mycket mindre tid ifall det inte varit två små praktikantmuppar som tagit bort dem). Det gjorde inte ont alls och kostade inte mer än ett par hundralappar om jag minns rätt. Jag var dock över 18, det lär vara billigare för dig som är under.

Personligen föredrar jag ärren definitivt. Mina ärr är inte så farliga, de syns mindre hela tiden och är nog snart halvt osynliga.

Okej det låter ju ganska positivt. Hur stora ärr blev det? det känns ju inte jättebra att ha ärr i ansiktet....  


   
SvaraCitera

hedda98: Hur stora ärr blev det?

En halv cm på höjden, 1-2cm på bredden. De sitter vid sidan av min mage dock, hade såklart varit mindre kul om de suttit i ansiktet.

Det var en vanlig operation på ett sjukhus, men ärren kanske blir mindre synliga om man tar bort fläckarna med laser på någon laserklinik. Bara en idé, jag vet icke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag får väl kolla upp det lite noggrannare, se vad det finns för risker och så.  


   
SvaraCitera

det  är de platta som kan vara farliga vad jag har lärt mig. Jag har tagit bort två leverfläckar, en fick jag ta bort två gånger, först skar han bara ytligt och limmade ihop, men den kom tillbaka så vi fick operera bort den. Då fick jag stygn och ett riktigt fult ärr.

Sen har jag frusit bort en också, gjorde inte alls ont och det syns nästan ingenting idag.

Jag rekommenderar dig att gå till en hudläkare och be denne kolla igenom alla dina leverfläckar efter eventuellt farliga. Gör det innan du är 18 så är det gratis.


   
SvaraCitera

Kostar som ett vanligt vårdcentralsbesök. Men för dig som är under 18 är det ju gratis. Riskerna är väl infektioner och fula ärr. Har tagit bort två födelsemärken och fick ärr. Har dock ej tänkt på det ena ärret pga sitter precis under ena skinkan.


   
SvaraCitera