Aviseringar
Rensa alla

Liberaler, vilken kandidat röstar ni på i Europaparlamentsvalet?


Ämnesstartare

Vilken kandidat har ni röstat/kommer ni rösta på? Vilken är den mest liberala kandidaten tycker du? 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

Jag ska rösta på...Christofer Fjellner....Moderaterna....han är mest liberal..enligt mig...av kanidaterna:).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

___Gumman__:

Moderaterna

moderaterna är konservativa, KD o M är högerkonservativa
Fp och C är högerlliberala

jag röstade Fp; olle Schmidt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

___Gumman__:

Jag ska rösta på...Christofer Fjellner....Moderaterna....han är mest liberal..enligt mig...av kanidaterna:).

Härligt att... höra gumman....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

moderaterna är konservativa, KD o M är högerkonservativa
Fp och C är högerlliberala

jag röstade Fp; olle Schmidt

Enligt dig...som är med i Fp..som är vinklad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

jag röstade Fp; olle Schmidt

Jag är också lite inne på honom, men vad var det som fick dig att välja just honom över de andra av folkpartiets och moderaternas kandidater?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

___Gumman__:

Enligt dig...som är med i Fp..som är vinklad.

allmänt accepterat att Moderaterna och centern är moderna konservatister. kolla bara wikpedia eller NE.

från NE:
Moderaterna är ett konservativt och liberalt parti. Individens frihet, marknadsekonomi och fri företagsamhet är centrala delar i moderaternas politik. Det konservativa märks främst i synen på statsskicket, rättsstaten och försvarsfrågan.

alltså är det enbart en liberal ekonomi ni förespråkar tillskillnad från Fp som är lite mer konsekvent


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

men vad var det som fick dig att välja just honom över de andra av folkpartiets och moderaternas kandidater?

visserligen rösta han för upphovsrätt men han var första som tog iniativ till att lägga till i telecompaketet att man inte kan stänga av användare utan en rättegång. sedan får Fp typ 1-2 platser i valet och jag avskyr paulsen och därav tog jag att kryssa i schimdt. han är kritisk till EU:s jordbruksbidrag och har mkt erfarenhet i ekomomifrågor så tror han kan göra mer skillnad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Vilken kandidat har ni röstat/kommer ni rösta på? Vilken är den mest liberala kandidaten tycker du? 🙂

Har tyvärr ingen aning. Känns som de är dött på liberaler nu för tiden. Har alltid gillat Folkpartiet men de har gått från socialliberalismen till betongliberalismen[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

Det konservativa märks främst i synen på statsskicket, rättsstaten och försvarsfrågan.

Vad har de för konservativ syn på rättsstaten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Vad har de för konservativ syn på rättsstaten?

typisk syn kan vara monarkin vara eller inte vara, allmän värnplikt osv.


   
SvaraCitera

Jag röstar på Fjellner. Han är den mest liberala, säga vad man vill om moderaterna, men han är liberal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kaninkudde:

Fjellner

kaninkudde:

liberal

han är ju fan kristen [confused]


   
SvaraCitera

Tyvärr så får jag ju inte rösta. [n]

Men om jag skulle så skulle Olle Schmidt förmodligen få Realistens röst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fjellner är iaf snyggare och en bättre retoriker.


   
SvaraCitera