Aviseringar
Rensa alla

Ligga med en lärare?


Ämnesstartare

arpateko:

Men om det är efter studenten räknad jag väl inte som elev?

Nej, men det brukar inte skolledningen, föräldrar och allmänheten bry sig om. Risken är att du kommer att bli sedd som en stackars utnyttjad liten tjej, om man ska vara lite hård. I och med din ålder kommer ingen riktigt att anse att du är kapabel att kunna ta sunda beslut kring din sexualitet heller, speciellt inte eftersom att du också är tjej. Det massor av fördomar och förmynderi där ute.

Folk fördömer för mycket för att du ska kunna basera din val på rationell tanke. Du får inte glömma den idioti som härjar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilijan Chevalier:

Nej, men det brukar inte skolledningen, föräldrar och allmänheten bry sig om. Risken är att du kommer att bli sedd som en stackars utnyttjad liten tjej, om man ska vara lite hård. I och med din ålder kommer ingen riktigt att anse att du är kapabel att kunna ta sunda beslut kring din sexualitet heller, speciellt inte eftersom att du också är tjej. Det massor av fördomar och förmynderi där ute.

Folk fördömer för mycket för att du ska kunna basera din val på rationell tanke. Du får inte glömma den idioti som härjar.

och andra sidan är det ju inget förhållande jag satsar på, och om det faktiskt skulle hända något efter studenten så behöver ingen veta om det. Om jag inte berättar för någon, varför skulle han om det är hans jobb det hänger på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

arpateko:

och andra sidan är det ju inget förhållande jag satsar på, och om det faktiskt skulle hända något efter studenten så behöver ingen veta om det. Om jag inte berättar för någon, varför skulle han om det är hans jobb det hänger på?

Du får väga fördelar mot nackdelar. Personligen hade jag avstått och hittat någon jag inte haft en lärar-elev-liknande relation med tidigare. Man slipper så många potentiella problem.

Du eller han kanske inte har intention att berätta, men rent allmänt har "smutsiga hemligheter" tendens att nå allmänheten (kompisar, bekantskapskrets, närområdet). Så länge du känner dig säker bör du köra, men tänk igenom saken innan, och låt inte lusten helt cloud your judgement.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att du bör vara medveten om vad som skulle kunna hända efter ni ev. ligger, också. Kommer ni vilja inleda ett KK-förhållande? Om det är en one-time-thing är det lättare att komma undan säkert med det, men försök tänka lite på potentiella scenarion så att du har lite uttänkta resonemang kring hur du vill agera. Då blir det lättare att behålla kontroll över situationen.


   
SvaraCitera

Ligga med lärare? Aa why not? Mycket glad Vi har en sjukt snygg typ 25 år tjej-vikarie i skolan nu som gillar mig, hon är väldigt mycket på mig.. Vet iofs inte vad hon vill. Förvirrad Ajaa... Håller mig nog till tjejerna i skolan... Haha... Blink


   
SvaraCitera