Aviseringar
Rensa alla

ligger det nåt psykologiskt i detta?


Ämnesstartare

louie:

Är det fler än två personer som jag pratar om sätter jag den jag gillar bäst sist... x, x, x och Amanda! Mestadels.

Hm. Brukar också göra det omedvetet till viss del, första platsen och sista platsen är speciella.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Var det inte du som satte kvinnan före allt?

huh?


   
SvaraCitera

Du är besatt av en "demon".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

roughtrade:

Någon som har någon hypostes om detta? Ligger det psykologi i vilken ordning man ordnar namn eller är det bara en språklig grej, vilket namn som klinga
Smart tanke! Har också tänkt lite på det. Själv tror jag som du, att det är "högstatuspersonen" som kommer först. Eller den som tar mest plats. Jag tor dock inte att det är den man gillar mest som kommer först 🙂


   
SvaraCitera

Myksa:

Tror det är språkligt.

Det hoppas jag, min mamma säger alltid mitt namn efter min brors :(:(:(


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Det hoppas jag, min mamma säger alltid mitt namn efter min brors :(:(:(

Äldre eller yngre?
För mig och mina två syrror är det äldst-mellan-yngst som ger namnordningen. [smile]


   
SvaraCitera

Myksa:

Äldre eller yngre?
För mig och mina två syrror är det äldst-mellan-yngst som ger namnordningen.

äldre.. pjuuh. Ingen kärleksfråga alltså!


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

äldre.. pjuuh. Ingen kärleksfråga alltså!

[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

airways:

Likaså kan har mina föräldrar alltid kallat oss barn i alfabetisk ordning utan att de själva var medvetna om det tills jag påpekade det.

Det där stämmer emellertid inte i vår familj. Här är det kronologisk ordning som gäller framför bokstavsordning (vilket jag ser tämligen logiskt).


   
SvaraCitera
Åtta

Tror inte att det ligger någonting psykologiskt bakom, utan att det endast är språkligt. Skulle man sätta status först så skulle man om mig och min flickvän säga Tommy och Mimmi, men man säger istället Mimmi och Tommy därför att det låter bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Tror inte att det ligger någonting psykologiskt bakom, utan att det endast är språkligt. Skulle man sätta status först så skulle man om mig och min flickvän säga Tommy och Mimmi, men man säger istället Mimmi och Tommy därför att det låter bättre.

haha så du tycker du är överlägsen din flickvän? :S


   
SvaraCitera
Åtta

mandew:

så du tycker du är överlägsen din flickvän?

Ja? Det är klart jag är. Jag är överlägsen alla.


   
SvaraCitera

Åtta:

Skulle man sätta status först så skulle man om mig och min flickvän säga Tommy och Mimmi

hahaha


   
SvaraCitera

jag säger A före B


   
SvaraCitera

men typ om man är kompis med amanda men inte med linn.,
då säger man vännens namn först och sedan den andras.


   
SvaraCitera