Aviseringar
Rensa alla

Lika sexlust i förhållandet. Hur viktigt?


Ämnesstartare

Som rubriken lyder, hur viktigt är det egentligen?
Om du vill ha sex minst två gånger i veckan oftast.. gärna 3 och din partner 1 gång i veckan. Hur mycket "problem" tycker ni att det blir? Eller är det lugnt? Eller påverkar det förhållandet mycket negativt i längden?

Allt varierar ju men om man säger att det är så här ofta..

Eller om man tar tvärtom, er partner vill ha sex mycket oftare än ni?


   
Citera
Ämnesstartare

Tre gånger i veckan är väl inte speciellt ofta, jag hade krävt mera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pissluffare:

Tre gånger i veckan är väl inte speciellt ofta, jag hade krävt mera.

man kan ju inte tvinga nånäven om man skulle föredra oftare =(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majan:

man kan ju inte tvinga

Man kan inte tvinga, men man kan övertyga [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur då? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gäller bara att vara starkast ju, får man som man vill[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det du lr han som vill ha sex 1gång i veckan? [surprised]

inte för att det spelar nån roll kanske, men ja tycker det e underligt om han vill ha sex 1gång i veckan... han e kille? [rolleyes][confused][ops]


   
SvaraCitera

majan:

Eller om man tar tvärtom, er partner vill ha sex mycket oftare än ni?

Tror inte att risken är så stor att det kommer bli ett problem. [blush]

kebu12:

gäller bara att vara starkast ju, får man som man vill[wink]

Åh, du är en romantiker utan dess like. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elpedroo:

Är det du lr han som vill ha sex 1gång i veckan?

han


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majan:

han

[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majan:

han

isola:

[surprised]

[surprised][surprised][surprised][surprised][surprised][surprised]


   
SvaraCitera

majan:

Hur mycket "problem" tycker ni att det blir?

Det är inte ett stort problem så länge skillnaden inte är enorm, typ 2 gånger i månaden vs. 4 gånger i veckan.

Jag vill definitivt inte att min flickvän ska ha sex med mig bara för min skull.


   
SvaraCitera

Jag skulle säga att det är relativt viktigt, i alla fall för mig. Jag värdesätter sex väldigt högt och skulle bli väldigt besviken om min partner inte visade samma intresse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Jag skulle säga att det är relativt viktigt, i alla fall för mig. Jag värdesätter sex väldigt högt och skulle bli väldigt besviken om min partner inte visade samma intresse.

Det är lite så jag känner också..

Gryphon:

Jag vill definitivt inte att min flickvän ska ha sex med mig bara för min skull.

Jag vill inte heller att min kille ska ha sex med mig bara för min skull. Men det är ändå tråkigt att han vill ha sex så sällan.. När jag vill ha betydligt oftare. Känns fånigt att säga men jag tycker verkliegn att det är jobbigt att vi känner så olika, även om det inte handlar om att han är helt asexuell.


   
SvaraCitera

majan:

Känns fånigt att säga men jag tycker verkliegn att det är jobbigt att vi känner så olika

Det är inte fånigt, det är helt normalt. Självklart så är det frustrerande och tråkigt när man vill ha sex och ens partner inte vill just då.

Sex är viktigt i ett förhållande, man ska kunna prata öppet om det och man ska ha sex på lika villkor så ofta man kan och vill, det stärker både fysiska och psykiska band.

Att känna sig tvingad till sex ofta när man egentligen inte vill gör nog att man associerar sex med tvång, och det är väldigt, väldigt dåligt. Sex är något man har för att visa kärlek på ett fysiskt och intimt sätt, det är väldigt viktigt att båda känner sig bekväma med det.


   
SvaraCitera