Aviseringar
Rensa alla

Likheter - Andra och Första världskriget


Entri
Ämnesstartare

Vilka likheter finns mellan det första och andra världskriget?
Och vad tyckte du om de båda krigen? 

Tack 😛


   
Citera

Lär era lärare er ingenting i skolan längre eller? 

"Här har ni er uppgift, googla eller nåt, jag ska spela candy crush"


   
SvaraCitera
Entri
Ämnesstartare

NiklasW:
Lär era lärare er ingenting i skolan längre eller? 

"Här har ni er uppgift, googla eller nåt, jag ska spela candy crush"

Jo, läraren lär ju oss, men om man är intresserad av att få veta om vad andra tycker så skadar det väl inte att fråga, eller?


   
SvaraCitera

Första världskriget var resultatet av imperialismen. Versaillesfreden var den enda anledningen att det blev ett andra världskrig.


   
SvaraCitera

Om jag får säga det själv så är jag något utav ett proffs på 1-världskrigets händelser och allt. Men 2-världskriget är så, mjaa. Gillar det inte. Ge mig något mer specifikt så kanske jag kan komma med något givande.


   
SvaraCitera
reben

man dödade folk & tyskland fick spö

tkr inte om krig så mkt


   
SvaraCitera

båda utspelade sig på jorden 


   
SvaraCitera

Ett tips för fakta, lyssna på Sabaton


   
SvaraCitera

Tycker synd om Tyskland då de mer eller mindre tvingades in i första världskriget och fick sota mest för det som i sin tur ledde till andra världskriget. De fick för stort straff efter första världskriget och den enda anledningen till att de fick straffet var för att England och Frankrike är alltid så jävla butthurt över allt som Tyskland gör. USA var faktiskt ganska förstående och visste vad påföljderna av första världs kriget skulle vara ifall de straffade Tyskland för hårt. Därför ville de helt enkelt ge dem ett mildare straff.


   
SvaraCitera