Aviseringar
Rensa alla

Likström.se


Ämnesstartare

Nu har Helgon.net/Helgon.se med största sannolikhet slutligen flyttat till de sälla jaktmarkerna.

Ett flertal av dess medlemmar har varit med där under många år och Helgon har varit ett sätt för många att hålla kontakten, diskutera och skapa nya vänner.

Självklart har Helgon också givit möjligheter för folk att hitta andra människor att sitta och ömka sig med och inför, men vilket socialt inriktat community innehåller inte sådana människor? (Om någon skriver Ungdomar så skriker jag).

På det hela taget har Helgon ändå varit ett lyckat community, även om det finns delade meningar om dess uppbyggnad och klientel, hos medlemmar såväl som hos icke-medlemmar.

Nu har hur som helst en del av Helgons kickade crew (som jag har förstått det) skapat något av ett Helgon 2.0 som heter Likström.se.

Idag befinner sig sidan på beta-stadiet, men den är under kontinuerlig utveckling.

Alltså:
Vad tycker vi om Likström.se och allt annat som ledde fram till att communityt har skapats?

("Människor" som är trångsynta nog att anmärka med "ÖHH!!1!111oneone EMOJÄVLAungarsom skär sig HAHA snor" besväre sig icke).

ÄNDRAT 2009-07-13 17:15

ÄNDRAT 2009-07-13 17:17
Helgon.net/Helgon.se kommer eventuellt att läggas ned.

Ett flertal av dess medlemmar har varit med där under många år och Helgon har varit ett sätt för många att hålla kontakten, diskutera och skapa nya vänner.

Självklart har Helgon också givit möjligheter för folk att hitta andra människor att sitta och ömka sig med och inför, men vilket socialt inriktat community innehåller inte sådana människor? (Om någon skriver Ungdomar så skriker jag).

På det hela taget har Helgon ändå varit ett lyckat community, även om det finns delade meningar om dess uppbyggnad och klientel, hos medlemmar såväl som hos icke-medlemmar.

Nu har hur som helst en del av Helgons kickade crew (som jag har förstått det) skapat något av ett Helgon 2.0 som heter Likström.se.

Idag befinner sig sidan på beta-stadiet, men den är under kontinuerlig utveckling.

Alltså:
Vad tycker vi om Likström.se och allt annat som ledde fram till att communityt har skapats?

("Människor" som är trångsynta nog att anmärka med "ÖHH!!1!111oneone EMOJÄVLAungarsom skär sig HAHA snor" besväre sig icke).


   
Citera
Ämnesstartare

Vad som händer/har hänt:

"Med min begränsade insyn måste jag ändå säga att det senaste dygnet känts ganska surrealistiskt. En Svartrock som från att en gång i tiden, tillsammans med nära vänner som raven och andra grundade helgon nu plötsligt verkar ha backstabbat inte bara sina nära vänner, utan också de nya tillskott i crew som jobbat frivilligt i månader med en ny fundamental uppdatering av hela helgon för att komma ifrån gamla brister och buggar som Svartrock inte orkat göra nåt åt.

Vad som hänt i detalj kommer vi få veta under dagen. Det är ett möte planerat efter lunch och jag återkommer förmodligen med mer detaljer senare.

Vad vi vet är att helgon.net ska auktioneras ut idag. Varför finns det spekulationer om, men inget är väl till 100% bekräftat ännu. Det är inte heller bekräftat om det inkluderar hela siten, eller bara domännamnet. Vad vi vet är att hela crew blivit avsatt av Svartrock som samtidigt gjort sig oåtkomlig."

Image

Hämtat från: http://projo.se/2009/06/vad-hander-med-helgon-net/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sofie Peters:

Jag är medlem (fram tills nu alltså) (Du röstade på detta alternativ)

Även numera medlem på Likström.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sofie Peters:

Jag har varit medlem tidigare (Du röstade på detta alternativ)

[party] Avreggade mig för någon månad sedan, eftersom helgon började kännas ganska fail. Min känsla stämde, visade det sig nu i efterhand [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Även numera medlem på Likström.

Kom på efteråt att jag skulle ha haft med det alternativet... Så är det alltid med dessa jävla pollar. >.<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sofie Peters:

Kom på efteråt att jag skulle ha haft med det alternativet... Så är det alltid med dessa jävla pollar. >.<

Jo, något alternativ missar man alltid, men det var ju inte så farligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"med största sannolikhet" är ju rätt så överdrivet. har varit medlem sen 2002, och helgon går ner några dagar åt gången och har gjort sedan urminnes tider. tror inte att helgon kommer vara något särskilt vettigt community framöver, och har gått över till likström på heltid, men det är ju rätt onödigt att skrika om undergången när det bara legat nere i några dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

"med största sannolikhet" är ju rätt så överdrivet. (...)

Även jag har varit medlem länge så jag vet inte om det är ett argument direkt.

Det är dock helt enkelt som så att sidan helt enkelt ligger ute på auktion (domännamn eller community) och stora delar av Crew har medgivit att sidan är på väg in i dödsskuggans dal. Dessutom är inte Svartrock anträffbar.

Men, visar det sig att Helgon poppar upp i cyberspace igen så får vi väl stänga ned den här tråden helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sofie Peters:

Det är dock helt enkelt som så att sidan helt enkelt ligger ute på auktion (domännamn eller community) och stora delar av Crew har medgivit att sidan är på väg in i dödsskuggans dal. Dessutom är inte Svartrock anträffbar.

nej, helgon ligger inte ute på auktion. det låg ute på auktion av en konkursförvaltare, och köptes tillbaks av herr svartrock. det var rätt längesen nu. jag är inte säker på hur det ägs just nu, men jag är rätt säker på att det inte ligger ute på auktion igen (vilket isåfall skulle vara andra gången på en månad).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sofie Peters:

Jag har aldrig varit medlem (Du röstade på detta alternativ)

Och tänker aldrig bli det. ÖHH!!1!111oneone EMOJÄVLAungarsom skär sig HAHA snor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sofie Peters:

Men, visar det sig att Helgon poppar upp i cyberspace igen så får vi väl stänga ned den här tråden helt enkelt.

http://www.helgon.se/ ligger ju uppe i skrivande stund [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helgon o svart komiskt tyckte jag baj


   
SvaraCitera
Åtta

Sofie Peters:

Jag har aldrig varit medlem (Du röstade på detta alternativ)

Varför måste alla dessa retard-communities vara så förbannat fula och både se ut och ha funktionalitet som något min gamla webdesignlärare på gymnasiet skapat? Dras tards till fula communities som ser ut som de var gjorda under tidigt nittiotal?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

http://www.helgon.se/

ägd.

hur länge har det legat uppe?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

Varför måste alla dessa retard-communities vara så förbannat fula och både se ut och ha funktionalitet som något min gamla webdesignlärare på gymnasiet skapat? Dras tards till fula communities som ser ut som de var gjorda under tidigt nittiotal?

nej, bra människor dras till communities som ser ut att ha varit gjorda under tidigt nittiotal. designmässigt är helgon den grymmaste communityn någonsin. grått, tråkigt, stilrent, och en femåring kan fatta det. likström ser ungefär likadant ut, men bygger inte på uråldrig kod.


   
SvaraCitera

Sofie Peters:

Jag har varit medlem tidigare (Du röstade på detta alternativ)

det var ärligt talat ett av de sämsta communities jag hängt på (och jag har ändå hängt på en del genom åren..)


   
SvaraCitera