Aviseringar
Rensa alla

Lila färgade objekt i spel ?


Ämnesstartare

Tillexempel Counter-Strike: Source så får jag att vissa objekt flimmrar lila.
Vad beror det på ?
Spelet flyter på bra utan konstigheter men vissa objekt blir lixom missfärgade, klarar grafikkortet endå inte av inställningarna jag har i spelet ?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Sist det hände mig berodde det i alla fall på kassa drivrutiner vill jag minnas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cepan91:

men vissa objekt blir lixom missfärgade

iddqd:

kassa drivrutiner

Uppdatera ditt grafikkort, säg mig vilket grafikkort har du (och tillverkare)


   
SvaraCitera

Låter som artifakter.

I första hand kan du försöka uppgradera drivrutinerna till ditt kort.
När jag spelade tramsiga spel för en sisådär massa år sedan fick jag artifakter ibland och då uppgraderade jag till några "gamer"drivrutiner som någon kille skrivit(finns/fanns både till ATI/Nvidia) och då försvann problemen, plus att prestandan blev bättre i vissa fall.

Vet dock inte om drivarna finns kvar eller vad dom heter. Googla lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Datapata:

Vet dock inte om drivarna finns kvar eller vad dom heter. Googla lite.

Menar du Omega drivers??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

vilket grafikkort har du (och tillverkare)

ATI Mobility Radeon HD 3450


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cepan91:

ATI Mobility Radeon HD 3450

Bra grafikkort, kör du bärbart?

Tyvärr så hittar jag inte konstigt nog...[sad], inte på ati's sida heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Bra grafikkort, kör du bärbart?

Tyvärr så hittar jag inte konstigt nog..., inte på ati's sida heller.

Ja, jag kör bärbar.
Jag drog ner en nyare version av ATI:s Catalyst paket men har inte märkt nån större skillnad.

Vad är "Omega Drivers" som ni pratar om ?


   
SvaraCitera

Cepan91:

Vad är "Omega Drivers" som ni pratar om ?

Citerar från http://www.omegadrivers.net/about.php men med understruket det som karakteriserar Omega drivrutinerna:

"The purpose of the Omega Drivers is to provide gamers with an alternate set of drivers, ones that have more options and features than the original sets. The drivers contain optimizations, extra features (like OC capabilities), more resolutions and internal tweaks that can give them the edge in a gaming environment over the normal drivers, which are often tailored for synthetic benchmarks. All Omega driver sets are tested (unless noted) by myself in my own PC or in an alternate PC (in the case of the Nvidia drivers) to ensure maximum compatibility and reliability."

Omega drivrutinerna är alltså inte officiella drivrutiner utan modifierade och optimerade versioner av ATI:s och Nvidias drivrutiner. Omega kan ge bättre prestanda och bildkvalitet i spel än de från Ati och Nvidia. De från Ati och Nvidia har inte optimerats enbart för spel utan även för program som man testar grafikprestanda i som t.ex. 3D-Mark.

Omega drivrutiner finns att ladda ner här:
http://www.omegadrivers.net/omega_drivers.php


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cepan91:

Vad är "Omega Drivers" som ni pratar om ?

Dem har tyvärr inte stöd till bärbara datorer förrän om ett år eller så. så glöm installera omega drivers.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Dem har tyvärr inte stöd till bärbara datorer förrän om ett år eller så. så glöm installera omega drivers.

Okey, jag får nöja mig med lite lägre grafikinställningar i spelen.
ATI Mobility Radeon HD 3450 är inte byggt för spel utan mer för HD-TV, HD-Filmer och sånt står det på deras hemsida.


   
SvaraCitera
Tyrael

Har haft samma problem, har dock aldrig fått löst det [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera