Aviseringar
Rensa alla

Lila hårfärg.


Musicc
Ämnesstartare

Jag har nyss beställt en röd hårfärg från directions hårfärger  och såhär ser den ut 

rose red.jpg 

När färgen har gått ur och mitt hår är rött igen funderar jag på att färga mitt hår lila. Jag har hört att om man färgar blått ovanpå rött så får man fram lila, det låter ju iallafall lite troligt då man får fram lila genom att blanda blått och rött, men jag tvekar fortfarande om det verkligen funkar. Har ni någon aning om det funkar att göra så? Och hur blir det när hårfärgen tvättas ur? Tänker inte bleka mitt hår och få tuggummihår iallafall.


   
Citera
Paseo

eller så köper du en lila hårfärg


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Paseo:
eller så köper du en lila hårfärg

Ja men det funkar väl inte att färga lila ovanpå rött? Om det ska funka måste jag väl bleka håret, vilket jag inte vill. 


   
SvaraCitera
Paseo

Musicc:

Ja men det funkar väl inte att färga lila ovanpå rött? Om det ska funka måste jag väl bleka håret, vilket jag inte vill. 

det fungerar absolut, speciellt om den röda färgen är tillräckligt urtvättad innan. annars får du ba en mer rödaktig lila färg.


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Paseo:

det fungerar absolut, speciellt om den röda färgen är tillräckligt urtvättad innan. annars får du ba en mer rödaktig lila färg.

Haha, trodde inte att det funkade! Har du någonsin provat att färga lila ovanpå rött någon gång? 


   
SvaraCitera
Paseo

Musicc:

Haha, trodde inte att det funkade! Har du någonsin provat att färga lila ovanpå rött någon gång? 

ja i mina gothdagar hade jag svart hår med röd lugg som jag sedan färgade lila. jag hade använt röd färg från stargazer flera gånger i luggen innan. när jag färgade den lila hade min lugg blivit persikorosa.


   
SvaraCitera
Paseo

alltså jag menar, innan jag tog i den lila färgen hade den röda färgen blivit såpass urtvättad att den va persikorosa


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Paseo:
alltså jag menar, innan jag tog i den lila färgen hade den röda färgen blivit såpass urtvättad att den va persikorosa

Okej, så om jag väntar länge nog så kommer det funka att färga lila ovanpå det röda?:) 


   
SvaraCitera
Paseo

Musicc:

Okej, så om jag väntar länge nog så kommer det funka att färga lila ovanpå det röda?:) 

japp. det blir nog inte bra om du färgar det när det har en stark röd färg. men så fort det börjar blekna så går det. du behöver ju inte vänta tills den blir så ljus som jag gjorde, det är bara det att det blir mer lila ju längre man väntar.


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Paseo:

japp. det blir nog inte bra om du färgar det när det har en stark röd färg. men så fort det börjar blekna så går det. du behöver ju inte vänta tills den blir så ljus som jag gjorde, det är bara det att det blir mer lila ju längre man väntar.

Okej, tack så mycket!


   
SvaraCitera
Paseo

Musicc:

Okej, tack så mycket!

varsågod!!


   
SvaraCitera

Jag har färgat lila över rött. Hade en rätt mörkröd färg så den lila blev också rätt mörk men inte helt fel det heller.


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

FruLiten:
Jag har färgat lila över rött. Hade en rätt mörkröd färg så den lila blev också rätt mörk men inte helt fel det heller.

okej. Tack!


   
SvaraCitera