Aviseringar
Rensa alla

Lilla uppkörningen


Ämnesstartare

Hur gick er lilla uppkörning jämfört med er riktiga uppkörning?

Jag hade min idag och tyckte han påpekade lite för många fel. uuch uch uccch. Hur gick det för er? Snällla säg att ni också hade många fel men klarade er uppkörning galant!!!!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Men lugna mig!!!


   
SvaraCitera

Nä, jag failade.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Nä, jag failade.

ville inte höra det där....


   
SvaraCitera

Human:

ville inte höra det där....

Jag vet.

Behöver inte betyda att du kommer att faila. Först och främst behöver du lugna ner dig, annars kommer du att faila. Ta det lugnt och överdriv dina rörelser osv (döda vinkeln, titt i speglarna osv), visa att du är uppmärksam. De kollar väldigt mycket på just den biten.

Sedan underlättar det att du inte gör några fel, förstås. Dock har de överseende med ett fåtal fel, beroende på vad det är för typ av fel du gör.

Vad gjorde du för fel på den lilla uppkörningen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Först och främst behöver du lugna ner dig, annars kommer du att faila.

mitt största problem.. hehee..

passaro:

Vad gjorde du för fel på den lilla uppkörningen?

Körde för sakta på motvägsavfart
Tryckte ner kopplingen för tidigt
Kollade inte döda vinkeln tillräckligt i en korsning
Glömde att använda väggrenen vid sväng av från huvudled
Var inte tillräckligt uppmärksam vid ett övergångsställe
Var för 'feg' vid huvudled, kollade högerregeln lite för mycket tyckte han

haha. jaaa... allt detta är ju egentligen saker jag kan. Rabblade ju också upp dem flesta innan han sa vilka fel jag gjort. Men det känns ändå sämst att ha så mycket att tänka på...


   
SvaraCitera

Human:

Körde för sakta på motvägsavfart

tänk på att du skall komma upp i samma hastighet som det är på motorvägen.

Human:

Tryckte ner kopplingen för tidigt

Hur menar du?

Human:

Var inte tillräckligt uppmärksam vid ett övergångsställe

Just sådant här kollar man mycket på en uppkörning, uppsynen.

Human:

haha. jaaa... allt detta är ju egentligen saker jag kan. Rabblade ju också upp dem flesta innan han sa vilka fel jag gjort. Men det känns ändå sämst att ha så mycket att tänka på...

Några av de saker du missat på kan de ha överseende med, beroende på hur snubben är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Hur menar du?

trycker ner kopplingen för tidigt när jag ska stanna/svänga

passaro:

Några av de saker du missat på kan de ha överseende med, beroende på hur snubben är.

självklart, men att göra alla saker. nej nej nej nej. Sen vet jag inte om det stämmer, men det sägs ju att dem är hårdare vid lilla uppkörning, mest för att verkligen uppmärksamma en på alla de fel man gör. Hoppas att det är så...


   
SvaraCitera

Human:

trycker ner kopplingen för tidigt när jag ska stanna/svänga

Hmm, öh, jaha. Förstår inte riktigt vad som menas, men du trycker väl ner bromsen först och sedan kopplingen?

Human:

självklart, men att göra alla saker. nej nej nej nej. Sen vet jag inte om det stämmer, men det sägs ju att dem är hårdare vid lilla uppkörning, mest för att verkligen uppmärksamma en på alla de fel man gör. Hoppas att det är så...

Kan nog stämma, ja. var så för mig med.


   
SvaraCitera

Gjorde den aldrig [confused]

Human:

Tryckte ner kopplingen för tidigt

Det där failade jag min riktiga uppkörning på dock.. enda felet jag hade typ. Nu gör jag det ändå när jag kör bil men vem fan bryr sig.

Kommer alltid gå runt med skammen att inte klarat körkortet på första försöket dock...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Hmm, öh, jaha. Förstår inte riktigt vad som menas, men du trycker väl ner bromsen först och sedan kopplingen?

ja, först bromsar man och sen trycker man ner kopplingen. Men jag trycker ändå ner kopplingen för tidigt, måste lära mig att bromsa mer innan jag gör det.

stackarsfilur:

Det där failade jag min riktiga uppkörning på dock.. enda felet jag hade typ. Nu gör jag det ändå när jag kör bil men vem fan bryr sig.

öööh. det där är ju en skitsak? Helkonstigt att du failade endast för det ju.


   
SvaraCitera

Human:

Helkonstigt att du failade endast för det ju.

Inte idag, miljön går före allt annat.


   
SvaraCitera

lilla? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Inte idag, miljön går före allt annat.

men jo. enligt honom jag körde med var det egentligen en skitsak, men något jag absolut också måste tänka på så jag inte får för många fel. Om det är det enda felet man gör också :s


   
SvaraCitera

Human:

Om det är det enda felet man gör också :s

Det var det enda.. det är det tragiska.


   
SvaraCitera