Aviseringar
Rensa alla

Lindra influensa?


Ämnesstartare

Hej, helt säker på att jag har en influensa och vet int hur jag ska kunna lindra och hantera den. Testat med alvedon och druckit mycket vatten men det gör ingen skillnad. Vet ni ngt som man kan göra?
Mina symptom är:
Yr, Ont i huvudet, Trött, Hosta, Mår illa, Sover dåligt, Feber, Verk och Darrar mm. Svara gärna snabbt 🙂 !


   
Citera
mens
 mens

Ät mycket frukt, drick mycket och försök sov så mycket du kan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

söv ner dig själv och vakna när den är över så märker du inget 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mycket C-vitamin, en vitlök, lite chilli (spansk peppar), mycket vätska (gärna blåbärssoppa) och sov mycket. Mamma brukade alltid säga att jag "sov mig frisk" när jag var mindre. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

stoner: t. Mamma brukade alltid säga att jag "sov mig frisk" när jag var mindre.

Vilket drömbarn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens: Vilket drömbarn

Du kanske omedvetet fick in en poäng där. Sömnen består ju av sömncykler som varar 45 minuter per cykel och av denna är 1/3 drömsömn sk REM-sömn. Det kan ju tom vara så att det är drömsömnen som gör den sjuke frisk!??


   
SvaraCitera
mens
 mens

stoner:

Du kanske omedvetet fick in en poäng där. Sömnen består ju av sömncykler som varar 45 minuter per cykel och av denna är 1/3 drömsömn sk REM-sömn. Det kan ju tom vara så att det är drömsömnen som gör den sjuke frisk!??

haha såg det sen
mm kroppen vilar ju som mest då, har jag för mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens: mm kroppen vilar ju som mest då, har jag för mig.

Exakt, drömsömnen är den viktigaste av våra tre sömncykler. Även om man inte minns några drömmar så drömmer man självklart ändå timma efter timma... natt efter natt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar koka tomatsoppa rikligt kryddad med chili och vitlök. Det brukar hjälpa migTumme upp


   
SvaraCitera

Massa te och film , sen bära filt vart man än går.


   
SvaraCitera