Aviseringar
Rensa alla

Linser?


Ämnesstartare

Jag har glasögon, och skäms såklart inte för det!
men ibland vill man bara slippa bågarna, så jag fundera om jag inte ska be om kontaklinser. men jag vet inte riktigt så mycket om de. Så alla ni som har eller har haft linser, eller som vet något om de, skriv hur det känns med de!


   
Citera

Jag kan inte ha linser pga glaukom....Lite illa, men man överlever.
Annars än det är det väll inte så mycket att veta om linser, lite dyrare kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det känns ingenting om du menar att ha dem på sig, det är befriande att kunna kolla i ögonvrån och ändå se, i jämförelse med när man har glasögon.

I början är det ganska svårt att ta i och ur dem och ögonen kan bli lite irriterade, men i längden vill jag aldrig ha på mig glasögon utan trivs bättre med linser.


   
SvaraCitera

GreedIsNine:

Så alla ni som har eller har haft linser, eller som vet något om de, skriv hur det känns med de!

Har aldrig haft linser med styrka i, men finner linser extremt svårt att sätta in. Tar alltid över en timme.

Pojkvännen har glasögon, och använder linser ibland. Men får ont i huvudet av att ha dem i för länge.


   
SvaraCitera

Man får det beskrivet jättebra för sig hos optikern.


   
SvaraCitera

känns otroligt skönt att kunna slippa tex regndroppar på glasögonen, eller imman på vintertiden.. obehagligt i början, men sen när man väl har lärt sig använda och SKÖTA linserna så brukar det gå utmärkt. Jag tar oftast av mig linserna så snabbt jag kommer hem. Skönt för ögonen att få sin vila, andas.. nackdelen är väl att iaf minna är dyra.. kostar 1300 för 6månader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har använt linser i typ 2,5 år och tycker att det är hur skönt som helst! Det blir så mycket friare på alla sätt, och även om det är lite knivigt i början så vänjer man sig ganska snabbt.

Jag har testat olika varianter under åren och vissa har varit bättre än andra. Just nu använder jag de här linserna som man kan ha i flera dagar utan att behöva byta, asskönt. Tar dock ur dem ibland ändå för att lufta ögonen. Man får leta lite och hitta en variant som passar en själv 🙂


   
SvaraCitera

Tycker linser är grymt bra, har inte haft några problem (förutom ett skavsår i ögat för att jag hade dem för länge, kom ihåg att byta!) och att sätta in och ta ut dem lär man sig [wink]. Jag har silikonlinser som man kan ha i två veckor, de är assköna! Det enda jag har känt av är att det ibland svider lite i ögonen om man sitter vid datorn eller tv:n och inte blinkar tillräckligt ofta [crazy], antagligen för att det blir lite torrt.


   
SvaraCitera

glasögon är coolare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SheDevil:

Har aldrig haft linser med styrka i, men finner linser extremt svårt att sätta in. Tar alltid över en timme.

Här finns en beskrivning om hur man sätter in linser


   
SvaraCitera