Aviseringar
Rensa alla

Linser direkt?


Ämnesstartare

Hejsan 🙂 udda fråga kanske, men det står olika överallt.. tänkte om någon av er vet! Jag har insett att jag ser lite dåligt, så får väl snart ta tag i det hela och prata med mina föräldrar, gå till optikern o så. Men jag har en fråga, - kan man skaffa linser direkt? eller måste man ha glasögon först (alltså verkligen tvunget) ? Kram på er 🙂 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Du måste ha glasögon först för dina ögons skull


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skaffade linser och glasögon samtidigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror inte det spelar någon roll om man har glasögon först eller ej 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Ja men du måste skaffa glasögon också pga du får inte ha linser när du är förkyld etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kommer ju behöva skaffa glasögon oavsett om man behöver det eller inte. Så säg till dina föräldrar att du ser dåligt ocj sen så frågar du optikern. Om du trots allt måste veta innan du säger något så kan du ju ringa optikern! Tumme upp


   
SvaraCitera
nubbie

Du kan börja använda linser på en gång utan problem! 


   
SvaraCitera
Froggy

Om du ska använda dig av linser är det bra om du har ett par glasögon också som andra skrivit då man inte ska ha linser om man är förkyld eller sjuk. Men du behöver inte först börja med glasögon och sedan gå över till linser. 

Se till att göra en ordentlig synundersökning och se till att göra det minst en gång om året. 
Jag själv kör linser som jag köper genom att kolla på lensday.se som jämför priserna mellan olika nätbutiker. 


   
SvaraCitera