Aviseringar
Rensa alla

Linser till halloween-utstyrsel


Ämnesstartare

Hej, jag ska vara en så kallad "Creepy Doll" på halloween. Skulle gärna vilja ha ett par passande ögon till det här. Jag har bruna ögon normalt sätt men tänkte ha nån annan färg som får ögonen att se mer läskiga och typiskt docklika. 

Detta är kanske inte det största problemet men skulle önska att ni kunde tipsa om vad man kan välja för färg på linserna.

🙂


   
Citera
Kudhos

Teknikmagasinet har linser. Stort utbud också.


   
SvaraCitera

Har du haft linser förut?


   
SvaraCitera

Tror vita linser passar bäst. Tips är att googla "Creepy Doll Halloween", gjorde det precis och fick upp lite coola resultat som kanske kan inspirera dig! 

7459155603745029_k4QuLCja_c.jpg
creepy-doll.jpg
DSC_2913.JPG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Har du haft linser förut?

Nej det har jag inte, men har hört att man kan använda sig av det ändå, plus att min syster har haft linser förut men orkade inte hålla på med dem förut. Så har henne till hjälp inom lite grejer som jag kan behöva ha hjälp med. 🙂

Zymba:
Tror vita linser passar bäst. Tips är att googla "Creepy Doll Halloween", gjorde det precis och fick upp lite coola resultat som kanske kan inspirera dig! 

Jag har funderat på vita, men har även funderat på blå, eftersom det ger en dockutseende mest (enligt mig då). Är ganska kluven haha!

Men funderar nu efter du visade bilderna ovan att ta vita... fan det är svårt asså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Teknikmagasinet har linser. Stort utbud också.

Vågar inte beställa på nätet nu tyvärr, måste ha dem på fredag nämligen :/


   
SvaraCitera

MisterLikeYourShirt: Men funderar nu efter du visade bilderna ovan att ta vita... fan det är svårt asså

Beror kanske på sminkningen och resten av utseendet. Testa outfiten och föreställ dig hur sminkningen ska se ut först innan du bestämmer dig. Glad


   
SvaraCitera

MisterLikeYourShirt: Nej det har jag inte, men har hört att man kan använda sig av det ändå, plus att min syster har haft linser förut men orkade inte hålla på med dem förut. Så har henne till hjälp inom lite grejer som jag kan behöva ha hjälp med. 🙂

jag fick ont i ögonen första gången jag använde linser och det är inte helt ovanligt att man får det - så att du vet att det kan hända. Ta med ögondroppar.


   
SvaraCitera

MisterLikeYourShirt:

Vågar inte beställa på nätet nu tyvärr, måste ha dem på fredag nämligen :/

teknikmagasinet är en fysisk butik också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

jag fick ont i ögonen första gången jag använde linser och det är inte helt ovanligt att man får det - så att du vet att det kan hända. Ta med ögondroppar.

Jag hade tänkt att köpa linserna imon, tror du kan testa på att ha dem på mig dem under några timmar dagen efter för att se hur det känns? Och ja de jag ska köpa är sånna linser man kan använda mer än en gång 🙂


   
SvaraCitera

MisterLikeYourShirt:

Jag hade tänkt att köpa linserna imon, tror du kan testa på att ha dem på mig dem under några timmar dagen efter för att se hur det känns? Och ja de jag ska köpa är sånna linser man kan använda mer än en gång 🙂

ja men det låter som en god idé att prova. Skitssurt om kvällen blir sabbad pga ont i ögonen 🙂


   
SvaraCitera

partyland


   
SvaraCitera

Det finns ju mängder med sidor som säljer linser på nätet bland annat teknikmagasinet.se men det går naturligtvis även köpa dem i de fysiska butikerna i de flesta shoppingcentra... 


   
SvaraCitera