Aviseringar
Rensa alla

Liseberg


Ämnesstartare

I brist på annat tänkte jag skapa en tråd om Liseberg då jag ska dit om några dagar. 
Så, vilken attraktion är eran favorit? Vilka har ni åkt?

En annan sak. Har hört att Lisebergs lyckohjul är riggade. Något ni vet något om?


   
Citera

har för mig att jag gillade den där när man åker 1 rund båtaktig grej 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titanicfanatic: Har hört att Lisebergs lyckohjul är riggade.

Hur då riggade? Är ju folk som kommer ut med priser hela tiden. 

Helix är helt klart värt ett åk, se till att gå till den först då kön kommer vara sinnes senare på dagen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Hur då riggade? Är ju folk som kommer ut med priser hela tiden. 

Helix är helt klart värt ett åk, se till att gå till den först då kön kommer vara sinnes senare på dagen. 

Riggade- att hjulen stannar på vissa nummer. Te.x på var femte nummer mellan varje stjärnvimst.
Köper online så expresskort hjälper mig. Så skönt! Fast vi kommer ändå vara tidiga (bättre att tänka att vi ska upp tidigt så kanske vi kommer iväg i någorlunda tid).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
har för mig att jag gillade den där när man åker 1 rund båtaktig grej 

Är det en berg-o-dalbana eller typ som frittfall eller karusell?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titanicfanatic: Köper online så expresskort hjälper mig. Så skönt! Fast vi kommer ändå vara tidiga (bättre att tänka att vi ska upp tidigt så kanske vi kommer iväg i någorlunda tid).

Express är nice, gäller ju dock bara en åktur per attraktion. Så om du vill åka den fler gånger så rekommenderar jag att du drar till Helix först och köar vanligt, sen använder du express senare under dagen . Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har jättesvårt för åkattraktioner för att jag väldigt lätt mår illa, är ganska höjdrädd och ah... Är helt enkelt ganska kräsen. Rodnar Men Liseberg var utan tvekan det roligaste tivolit jag besökt (minns iofs inte det i Köpenhamn för jag var så liten men jaja).

Mina favoriter är Kanonen, Lisebergsbanan och Kållerado!

Tillägg: såhär roligt hade jag (och mina pattar) på Liseberg! Party
Skärmavbild 2014-07-08 kl. 15.31.48.png


   
SvaraCitera
Draug

Spöa lisebergskaninen!  åkattraktion nr1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tkr om lilla lisebergsbanan aka ngt annat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

o farfars bilar e kul Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:
Jag har jättesvårt för åkattraktioner för att jag väldigt lätt mår illa, är ganska höjdrädd och ah... Är helt enkelt ganska kräsen. Rodnar Men Liseberg var utan tvekan det roligaste tivolit jag besökt (minns iofs inte det i Köpenhamn för jag var så liten men jaja).

Mina favoriter är Kanonen, Lisebergsbanan och Kållerado!

Tillägg: såhär roligt hade jag (och mina pattar) på Liseberg! Party
Skärmavbild 2014-07-08 kl. 15.31.48.png

Tivoli i köpenhamn är också en höjdare! Men skulle säga att Liseberg är lite bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Express är nice, gäller ju dock bara en åktur per attraktion. Så om du vill åka den fler gånger så rekommenderar jag att du drar till Helix först och köar vanligt, sen använder du express senare under dagen . Glad

Det är smart! Tack för tipset.


   
SvaraCitera

titanicfanatic:

Är det en berg-o-dalbana eller typ som frittfall eller karusell?

man åker genom 1 öh... konstgjord älv..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

man åker genom 1 öh... konstgjord älv..?

Kållerado 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är läskigt där


   
SvaraCitera