Aviseringar
Rensa alla

Lissabonfördraget


Ämnesstartare

Låt oss hoppas att det blir ett ja ifrån Irland idag för då blir det EU's första konstitution. [bigcheers] Länge Leve den Europeiska Unionen!

Här bjuds på våran nationalsång.

Vive la samrbetet européenne et la prochaine européenne
Le président!


   
Citera
Ämnesstartare

Låt oss hoppas att det blir ett nej och att Irländarna säger nej till den kontinentala super-staten EU.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hoppas på ett ja. Men säger irländarna nej tycker jag vi omförhandlar om ett nytt fördrag för EU som är acceptabelt för alla folk i EU.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Men säger irländarna nej

De har redan gjort det en gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo. Rätt dumt att fråga igen, fast de hade ju omförhandlat vissa bitar vill jag minnas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

fast de hade ju omförhandlat vissa bitar vill jag minnas.

att ändra på några detaljer och sen tvinga de att rösta igen och att använda skattepengar från hela EU för att bombardera de med propaganda är inte demokratiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, men vad ska man göra?

Det irländska parlamentet ville ha en ny folkomröstning, alltså blev det så. Irlands problem, inte mitt.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej tack, nu har jag inte läst föredraget (vilket man kanske borde göra). Men som jag har förstått det så flyttas en del makt från EU-Parlamentet till Ministerrådet, och det skall det fanemig icke!


   
SvaraCitera

Härlig låt. Gör EU starkare nu tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Länge Leve EU!
Sieg Heil!
Heil! Heil! Heil!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[y]


   
SvaraCitera

Jag ser det såhär, antingen går vi ut ur EU och sköter oss ''själva'', eller så ska EU ha något att säga till om. Lissabonfördraget ect.


   
SvaraCitera

Med tanke på att Irland redan har röstat nej hoppas jag att det blir nej även denna gång, man ska ta mig fan respektera demokratiska beslut! [no-no]


   
SvaraCitera

Insert name here:

Med tanke på att Irland redan har röstat nej hoppas jag att det blir nej även denna gång, man ska ta mig fan respektera demokratiska beslut!

Enligt Sydsvenskan ser det ut som ett ja.

​Länk


   
SvaraCitera