Aviseringar
Rensa alla

Lista på tatuering/piercingstudios i Sverige


Ämnesstartare

Jönköpings län, Jönköping

Via Dolorosa
Skön personal som vet vad de håller på med. Har gjort min första och i nuläget enda tatuering hos dom och jag är mer än nöjd med resultatet. Tatueraren som gaddade mig heter Markus och gjorde som sagt ett asbra jobb ifrån sig, det finns en till tatuerare som heter Mattias och vad jag sett från honom ser bra ut. Har en kompis som har tre gaddar av honom och det är inget slafsjobb han gjort. Min gadd kostade 1000kr, och den är i storlek med min handflata med större delen ifyllt av svart, om det nu säger er något.

De håller även på med piercing men det är inget jag gjort hos dom så det kan jag inte uttala mig om tyvärr. I övrigt är jag nöjd med studion och jag har bara hört bra saker om dom, så bor ni i stan så kan ni ge dom en chans. Var dock beredd på väntetid, de är rätt fullbokade för tillfället.

http://via-dolorosa.se/


   
SvaraCitera

Skåne Län, Lund
Stora Fiskaregatan 7
A.M.P.I.L.
Otroligt trevlig, förstående och pratglad personal.
Erbjuder både piercing och tatuering.
Min navelpiercing, som togs av Rikard, blev helt felfri, rak.
Kostade kring 500:- (om jag minns rätt, deras hemsida ligger nere just nu), fick all hjälp som behövdes när min paranoia slog till och jag trodde att den migrerade.

Tatueringen kan jag inte tala om riktigt då jag inte gjort någon sådan än, men det kommer troligtvis ske där i framtiden!
Planerar även att ta min nästa piercing där.


   
SvaraCitera

Umeå tillhör inte Norrbotten


   
SvaraCitera

massgrav:

Namn på studion; East Street Piercing
Omdöme; Jag personligen har inte piercat mig där. Men har kompisar som lovprisar dem över allt annat. Studion har ett bra rykte inom Sverige, men även internationellt. För sin renlighet men även för den trevliga och kunniga personalen.

Jag gjorde min tung piercing där och jag tyckte det var as bra 🙂


   
SvaraCitera

SKÅNE LÄN

Namn på studion: Dalton's Tattoo Piercing ( http://www.daltonstattoo.com/)
Omdöme: Mycket nöjd. Priset för min bröstpiercing var 500:- vilket kan tyckas är relativt dyrt. Inget problem med bokning heller, fick lov att boka om min tid 2 gånger utan några som helst problem eller något tjafs. Trevliga och inte för pratsamma/hispiga grabbar - lugna helt enkelt. 5/5!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

house of pain!


   
SvaraCitera

Jämtlands län, Östersund

Peckas Tatueringskonst

Enligt rykten (och priser han har) en av Sveriges bästa.
Tyvärr höjer det priserna, men inte alltför mycket. Bokning måste ske i god tid. Jag skulle göra en liten tatuering på överarmen, endast i svart och hade turen att få en tid pga. återbud, men fick ändå vänta i två månader. Normal väntetid hos Pecka är ungefär ett halvår.

Där jobbar även en annan kille, som heter Daniel, som även gör piercings.
Jag har bara hört talas om Daniel, men båda ska tydligen vara väldigt trevliga och lättsamma.

Hemsida; http://www.peckastattoo.se/ (Mods får ta bort om det strider mot några regler, vilket det inte bör göra). Där finns galleri så att man kan se tatueringar som båda har gjort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Darkside Hässleholm, Skåne

Skit bra 😉 Han som gjorde den heter Raresh från Rumänien

12956_169918973309_733888309_2902470_1599159_n.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronobergs län, Växjö

Namn på studion: House of pain
Omdöme: Tycker att dom är otrevliga, dryga, ohjälpsamma och allmänt stöddiga där. ALLA gånger jag varit dit har jag fått vänta minst trettio minuter på piercaren, även fats det varit drop in och jag varit enda människan/först där. Don't like.

Namn på studio: Wild Tatto
Omdöme: Bara varit där för att byta smycke och rådfråga, sörjans svårt att hitta lokalen, men jag tycker det är mysigt och dom är mycket tillmötesgående och trevliga!

Namn på Studio: Old Sailor Tattoo
Omdöme: Var där med en vän - och lär defenetivt dra dit igen! Fina lokaler och trevligt folk (:

Namn på Studio: Finn's Tattoo
Omdöme: Hört att dom ska vara riktigt usla där, men har själv ingen vidare erfarenhet utöver att jag varit och spanat lite..
Tycker i alla fall dom är trevliga och tillmötesgående, och snubben som piercade där innan är mycket noggrann.

Blekinge län, Karlshamn

Namn: Black Magic Tattoo
Omdöme: Bästa stället jag varit på typ! 😀 Mysig lokal, lätt att hitta, trevlig piercare (som dessutom var tjej, yey!) och man kände sig liksom välkommen, kunde fråga massor utan att bli dumförklarad.


   
SvaraCitera

om man får ta tungpiercing för sina föräldrar, är 14 år och ingen vill följa med bara underskrift eller telefon samtal , rekomentera nån bra piercingstudio ? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man är 13 och vill pierca sig i naveln eller i tungan, hur får man föräldrarna att gå med på det och vart ska man gå xP


   
SvaraCitera

AvveGC:

Om man är 13 och vill pierca sig i naveln eller i tungan, hur får man föräldrarna att gå med på det och vart ska man gå xP

Man väntar tills man blir äldre.;)
Du bör iaf vara 15, innan dess vill bara oseriösa piercare pierca även om det är med föräldrars tillstånd.


   
SvaraCitera

Dom har börjat med drop-in piercing på "Ruffed Up Tattoo" eller vad det heter nu i Uppsala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

Man väntar tills man blir äldre.;)
Du bör iaf vara 15, innan dess vill bara oseriösa piercare pierca även om det är med föräldrars tillstånd.

Fast min kompis i min ålder piercade sig i näsan för ett år sedan och det blev inte infekterat elr nåt

Ta mig inte som nån liten fjortis nu bara för att jag vill pierca mig, plz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ungdomar.se län
Namn på studio: Floppsens stick in
Omdöme: Väldigt bra på att sticka in!


   
SvaraCitera