Aviseringar
Rensa alla

Lista på tatuering/piercingstudios i Sverige


Ämnesstartare

Tänkte försöka få igång en tråd där ni kan rekommendera eller döma ut STUDIOS ni besökt.

Det så man kan få en bättre insikt i vilka STUDIOS som finns i sverige. Och vilka som är seriösa eller inte.

Ett förslag är ju att skriva med så mycket info som möjligt om studion.
T.ex är:
Först och främst var studion ligger, alltså län eller liknande
Namn på studion:
Omdöme:

Är det något mer ni anser vara nyttig eller nödvändig information, så ta med den!

EDIT; Pga tillsägelse om reklam"risken" så får inte telefonnummer, adress eller liknande skrivas ut. Men namn på studion och omdöme funkar bra.

GOTLAND, Visby

Namn på studion: Sailor Steve´s Tattoo Parlor
Omdöme: Otroligt härlig stämning. Anna (tatueraren) är otrolig kunnig. Enda på gotland som gör realistiska porträtt och är utmärkt på skuggor. Stefan (piercaren) har varit i branschen hur länge som helst och kan verkligen sina grejer. Bara massa rekommendationer.

ÖSTERGÖTLAND, Linköping

Namn på studion: Federal Bodypiercing
Omdöme: Har vänt mig till dessa piercare i många år nu. De är sjukt duktiga på vad de gör och väldigt trevliga! Har inget annat än bra saker att säga om dem.

ÖSTERGÖTLAND, Linköping

Namn på studion: Federal Bodypiercing
Omdöme: Trevliga och seriösa har gjort större delen av mina piercings hos dem och har alltid blivit lika nöjd. Skulle något gå fel med läkningen av piercingen så kan man alltid komma in och titta upp vad som kan vara fel utan att betala något. En nackdel är väll att priserna är lite höga men samtidigt så ingår allt man behöver för att läka just sin piercing dvs sårtvätt/munskölj/tvål m.m.

ÖSTERGÖTLAND, Linköping

Namn på studion: Viking Tattoo Studio
Omdöme: Har inte tatuerat mig någon annanstans så har lite svårt att jämnföra. Nypa som tatuerar där är dock känd över hela landet och är seriös. Det är inte mycket till studio, han har det nödvändigaste för att tatuera inget mer. Liten nackdel är väll att han är fullbokad och man får räkna med 3 månaders väntetid. Själva tatueringen blev jag nöjd med kommer helt klart göra klart min nuvarande tatuering där och det kanske blir något mer i framtiden. Han är helt klart det bästa valet om man ska tatuera sig i Linköping.

UPPLAND, Uppsala

Namn på studion: Pärleporten
Omdöme: Jättefräscht och trevlig inredning, bra första intryck med andra ord. John som driver stället är otroligt duktig och dessutom väldigt trevlig 🙂 Det enda negativa (som jag egentligen bara tycker är positivt) är att han väljer sina motiv väldigt noga (han gör inte tribals och liknande), det är dessutom rätt läng väntetid. Rekommenderas starkt!

VÄSTERGÖTLAND, Göteborg
Namn på studion: Ed's Piercing
Omdöme: Ed har varit i branschen i över 10 år och det märks, för han är otroligt duktig och kunnig. Förutom det är han också väldigt trevlig och pratglad, och berättar gärna besynnerliga saker han varit med om som får en att skratta och slappna av.

VÄSTMANLAND, Västerås

Namn på studion: Magic Lines Tattoo
Omdöme: Både piercar och tatuerar. Jag har bara piercat mig där. Så jag kan bara säga lite om det. Killen som piercar heter Ante, SJUKT trevlig, öppen och snäll. Han pratar om allt med alla. Han är också väldigt duktig på sin sak, och väldigt noggrann. [y]
Västerås bästa piercingstudio.

Gå gärna in på deras hemsida och kolla! finns lite bilder och info om stället [smile]

I övrigt har dom mycket smycken och töjningar och grejer. Säljer även kläder och accessoarer.
plus att dom har sköna soffor [y]

GÄVLEBORGS LÄN, HUDIKSVALL

Namn på studion: Kung Kent Tattoo
Omdöme: Kent har tatuerat rätt så länge, i alla fall över 10 år och han är seriös och dessutom en superb tatuerare. Studion piercar också men sånt vet jag inget om och kan därför inte kommentera. Men jag är jättenöjd med min hittills enda tatuering därifrån, förhoppningsvis kommer jag göra fler där inom en snar framtid.

VÄSTMANLAND, Hallstahammar
Namn: Burning4 tattoos and bodypiercing

Omdöme: har av alla bara hört dåliga saker om studion men mina egna erfarenheter från burning är bra, sjukt snäll piercare/ tatuerare, väldigt förstående.

STOCKHOLMS LÄN, Söder

Namn på studion; East Street Piercing
Omdöme; Jag personligen har inte piercat mig där. Men har kompisar som lovprisar dem över allt annat. Studion har ett bra rykte inom Sverige, men även internationellt. För sin renlighet men även för den trevliga och kunniga personalen.

Marcus är en lugn och säker kille som kommer med tips och förklarar utförligt av hur du skall sköta din piercing m.m

NORRBOTTEN, Umeå

Namn på studion; Red Dragon
Omdöme; Har hört massor med bra saker om denna studio. Mats med lärjungar kan absolut sin sak. Mer detaljer har jag tyvärr inte.

NORRBOTTEN, Piteå

Namn på studion; Left Hand Tattoo
Omdöme; Även här en studio med mycket bra rykte om sig. Väldig bra studio om man vill ha realistiska tatueringar, dock kan deras väntetid vara ganska lång. att de inte bokar in kunder förens efter sommaren

De är även kända för deras användning av färg i sina tatueringar, så vill du ha en färgglad tatuering är det här du skall titta in.

UPPLAND, UPPSALA
Namn på studion: Darkwell
Omdömme: Har fixat alla mina piercingar och är duktiga =) Även trevlig personal som är bra på o hjälpa och svara på frågor. Oftast tidsbokning. Men vissa eftermiddagar drop-in . 14 års gräns med målsmans tillstånd annars 18.

VÄSTRA GÖTALANDS LÄN, Tidaholm

Namn på studion: Nero Tattoo
Omdöme: Magnus Nero jobbade länge på City Tattoo i Göteborg men flytta sedan till Tidaholm och öppnade en egen studio. Han har gjort så gott som alla mina tatueringar och är riktigt duktig.

Komplettera gärna med just DIN studio. Cred skall även gå ut till Jillie för orignaltråden (tyvärr kunde jag inte klistra den)


   
Citera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

så det var alltså Jillie som tatuerade sig där och inte du?

Nej, alla omdömen osv är skrivna utav olika personer. Rekommendationerna är tagna ifrån en tråd som Jillie skapat, men som jag dock inte kunde flytta, ändra eller klistra. Så jag tog mig friheten att ordna det nu, med all cred till henne dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STOCKHOLMS LÄN, STOCKHOLM
Kungsholmen och Södermalm
Namn på studion: Art by Fafnir
Omdöme: Jag har gaddat mig hos Fafnir på Kungsholmen och fick ett fint bemötande, en grym gadd och ett trevligt intryck i allmänhet. Det var verkligen jättetrevliga och lokalerna är mysiga. De piercar även...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STOCKHOLMS LÄN, STOCKHOLM
Karlberg
Namn på studion: Swahili Bob's
Omdöme: Går tydligt ut med att de inte är en machostudio (typ "Welcome to Hell" etc.) och att vem som helst kan tatuera sig och pierca sig. Har inga tatueringsförslagsböcker eller vad man ska säga, där standartatueringar finns, däremot pärmar med verk de gjort. De har verkligen lagt ner tid och pengar på väntrummet där man gärna sitter och dricker kaffe. Facila priser!

Det jobbar i skrivande stund fyra tatuerare och en piercare på stället. Trots att det finns många studios närmare mig så åker jag till Karlberg, trivs som fan där. Piercaren Johans lugn smittar av sig på en och man känner sig väldigt trygg när man ska pierca sig. Johan har gått som lärling hos Ed förresten, det säger väl mycket [y]. Bara drop-in på piercing, väldigt skönt för mig som gör mina piercingar impulsivt.

Har bara tatuerat mig hos en av killarna där, Daniel, han är rolig och avslappnad. Har hört att Pastorn som jobbar där ska vara grym också [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

massgrav:

Namn på studion: Darkwell /.../Även trevlig personal

Gah, vem har skrivit det [shake] Hemskt otrevlig tant som jobbar där, riktig besserwisser som ifrågasatte alla mina piercingar när jag var där för att köpa smycken. "Näääää men så där gör ju inte vi...." "ALltså.... Jag vet ju inte vem som har piercat dig men...."[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Västra götaland.
Heidi hay tattoo - göteborg.

Själv är hon bland de bästa i världen. Och de tre andra som jobbar på studion är även de i toppklass. Jag har gjort alla mina hos hennes man och det är ett brutalt trevligt ställe, om än något dyrt. Väntetiderna hos henne är dryga året, men hos de andra är de mer överkomliga. Have phun

http://www.heidihaytattoo.com/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VÄSTRA GÖTALAND, Magic Man Tattoo and Art

Tatuering:
Ola: Killen som mest kör oldschool i studion och är grymt duktig på det men även på japanskt och lite blandat.

Marcus: Killen med sjukt sinne för detaljer. Han kör allt möjligt och brukar duka upp på mässor rätt ofta både i Sverige och utomlands.

Rickard: Har för mig att han var Mickes lärling men i vilket fall så kör han new school och cartoon aktigt för det mesta.

Micke: Magic Man himself. Anses vara en av de bästa i Sverige på porträtt och kör mest det och realistiskt.

Alla kostar ca 1000kr/h som de flesta duktiga tatuerarna tar.

Piercing:

Andreas: Piercare med bra rykte som jobbade på Federal, duktigt med relativt dyrt.

Alla har egna "bås" och jobbar i och studion är ett hus som de gjort igenom och är väldigt trevlig, likaså folket som jobbar där. Rekommenderat starkt denna studio för alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjänstevåld:

Lite överdrivet men anses ofta vara Sveriges bäst porträtt tatuerare. Dock har jag svårt med henne som person då jag har lite insideinfo men helt klart sjukt bra.

Ah, kanske lite. Men med tanke på vilka vinster hon har vunnit så...
Som person verkar hon lite märklig kanske. Som sagt, har ju aldrig gjort det av just henne, men hon har varit i studion varje gång jag varit där, så jag har ju pratat med henne och så. Verkar ändå vara helt reko. De andra på studion är åtminstone hur sköna som helst


   
SvaraCitera

Kronobergs län (Växjö)
House of Pain - Riktigt grymma och seriösa tatuerare. Min pojkvän har tatuerat ungefär hela kroppen där:P

Finn's Tattoo - Är dock riktigt oseriös (utefter mina och vänners erfarenheter), både med piercingar och tatueringar. Gjort bort sig ett antal gånger med färger då han är FÄRGBLIND.


   
SvaraCitera

Stockholms län, Åkersberga
Namn på studion: Heavenly inc
Omdöme: Jag har bara piercat mig der, så det är det ända jag kan uttala mig om. Jag har piercat mig der runt 5 gånger. Båda av Anna och Kir. Kir har vart Annas lärling i sådera ett år, jag tror han nu är klar. Grymt trevligt bemötande av båda två och duktiga på att pierca är dem. Jag trivs jätte bra der och kommer antagligen inte byta studio på ett bra tag.
Dem har även sänkt alla priser på piercingarna och så finns det att köpa smycken och t-shirts i studion.
Heavenly inc -piercing


   
SvaraCitera

Stockholm
Tatuering:
Två riktigt bra studios i stockholm (Södermalm) är Salvation Tattoo (Sankt Paulsgatan 14) och Infamous Studio (Kocksgatan 19).
På båda dessa studios får man ett bra bemötande och super snygga gaddningar. Kan varmt rekommenderas. Har egen erfarenhet.

Piercing:
Calm Bodymodification (Hornsgatan 47). Super studio. Gör allt innom piercing. Trevlig personal och jävligt kunniga.
Det som är extra kul med Calm är att dom gör lite tyngre modifikationer (för dom som är sugna) som t ex tungsplittar, inplantat, scarification, suspension m.m. Har egen erfarenhet.


   
SvaraCitera

Stockholm

Namn på studion: Lenas studio
Omdöme: Jag har piercat mig där hm, 3 gånger tror jag och jag har bara bra erfarenheter därifrån. Lena, som både piercar och tatuerar, är jättetrevlig och bra på att lugna ner en. Studion är mysig också, + att det finns mycket smycken man kan köpa där. Rimliga priser också, så för mig är det ett självklart val när jag ska pierca mig [smile]


   
SvaraCitera

Borås

Kanske jag inte är rätt person och göra ett helt korrekt omdöme men skall försöka ge er en inblick iaf [smile]

Namn på studion: Black Scar
Omdöme: Piercat mig själv i ögonbrynet och flickvännen i naveln. Helt okej och personerna som piercar kan sin sak. De kan dock vara svåra att få tag på. Tatueringar har jag inga själv där av går jag efter eran omdömen och se vad jag kan få tag på. MEN! har fått uppfattningen av att dem är definitivt helt okej. Studion har väl statusen "mysig ghetto knarkarkvart" [crazy].


   
SvaraCitera

Uppsala
Namn på studio:
Darkwell
omdömme: Har piercat mig där i både tungan och naveln. De är jätte duktiga och trevliga. Har inte haft några problem med någon av mina piercings och de hjälper än att prova ut stavar och liknande när det är dags att byta [badgrin] Det enda dåliga är att det kan vara lång väntetid ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Värmland/Karlstad

Studios.

Fisheye Inc. Fisheye Inc. är den nyaste tatueringsstudion i Karlstad och består av dom Svenska medlemmarna (Och några nya ansikten från hela Sverige.) som tidigare jobbade på Infinity Tattoo, hit går man för färg, Europakända Jimmy Lajnen finns här och är definitivt en av dom grymmaste i Sverige på färg, Oldschool men definitivt Newschool mästare, varmt rekommenderat, i övrigt vet jag inte så mycket om lokalen för jag har inte besökt dom än, dom har samma piercare som innan vilket är den söta manspojken Davey Freundt, även känd (I mina ögon) som världens mest irriterande granne, han har erfarenhet och bäst priser i Värmland, han har även börjat med Scarrings och jag var ett träningsoffer. Har alltid rekommenderat Folket som jobbar på Fisheye till alla och det kommer jag fortsätta göra för resten av Karlstads talanger är ganska ovärda.

http://www.jimmylajnen.com/

Skin-deep tattoo.
Hit går man för dåliga öppetider, dålig service och skyhöga priser, Skin-deep är nog mest känt för att vara den första studion som Ed (Ed's piercing i Göteborg) jobbade i, dom har en bra tatuerare som jag misstänker heter något gubbigt i stil med Leif, han är ruskigt duktig på Black and grey, den andra tatueraren heter Tommy och är en sån där gubbe som blev tatuerare på 90talet och vägrade utvecklas, vill du se ut som en gammal seglare så kan jag rekommendera honom, deras piercare (Jowan) jobbar inte där så ofta då han också jobbar i en större studio i Köpenhamn där han gör implantat, suspensions, scarrings och andra tyngre grejer.

http://www.skindeeptattoo.se/

Exclusive Tattoo.
Exclusive ägs av en äldre engelsman som lystrar till Keith, han kör riktigt oldschool, bleka färger och skakiga tunna linjer, icke att rekommendera, den andra tatueraren/piercaren lystrar till Burger eller Johan, är duktig på Black and grey men utöver det så har jag inte sett något, han piercar även vid sidan om men är riktigt dålig på det, skulle kunna rekommendera folk som vill ha black and grey att söka upp Johan.

http://www.ex-tat.com/docs/swedish/

Infinity Tattoo.
Det var här det tidigare Fisheye Inc. fanns, men dom Svenska medlemmarna bestämde sig för att skaffa eget då ägaren av Infinity, då han är känd (Sid Siames) visade sig vara en oseriös idiot, Sid är mest känd för att vara en jävel på Orientaliska motiv, och jag kan varmt rekommendera honom, det finns även andra tatuerare här som är demoner när det gäller Orientaliska motiv och även Black and Grey, jag kan rekommendera det för som söker just sådant.


   
SvaraCitera

batterseabardot:

Hemskt otrevlig tant som jobbar där, riktig besserwisser som ifrågasatte alla mina piercingar när jag var där för att köpa smycken. "Näääää men så där gör ju inte vi...." "ALltså.... Jag vet ju inte vem som har piercat dig men...."[mad]

Då har du nog inte träffat Pelle och den andra killen som jobbar där i stort sett alltid nuförtiden [cheers]


   
SvaraCitera