Aviseringar
Rensa alla

Listerine eller Flux?


Ämnesstartare

Jag undrar nu om listerine eller flux är bäst för munnen.
När jag var hos tandläkaren för ett tag sen frågade dom om jag använde munvatten, jag svarade glatt "javisst! använder listerine"
Då blev dom nästan sura och började bestämt tala om att Flux är bra för tänderna och att listerine bara var bluff...
Eftersom jag har testat båda tycker jag fanimej att Listerine är 1000x bättre än skiten Flux.
Känner ingen renhet i munnen alls efter flux,men efter listerine känns det som att man har möblerat hela käften!
Och jag har hört här och där att Folktandvården får en liten bonus varje gång någon köper flux, stämmer det?


   
Citera
Ämnesstartare

Listerine luktar äckligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dom har ju samma egenskap, tar död på allt även de bakterier som faktiskt var nyttiga för käften


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Listerine dödar så mycket bakterier i munnen att tänderna lättare angrips. Munnens egna försvar dödas
/säger min tandläkare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

totte1015:

är bäst för munnen.

Beror ju helt på vad just du är ute efter!

Flux = flourskölj. Flouret stärker tandytan, förebygger karies.
Listerine = munskölj som ska ge lite allt möjligt; fräschare och renare mun säger de på hemsidan, sen får man kolla efter de olika varianterna som finns för att hitta det som man behöver.

Sen vet jag inte riktigt hur bra listerine är egentligen, har inte hängt med i diskussionerna riktigt. Det enda jag vet är att om din tandläkare inte ordagrant sagt att du behöver flourskölj så finns det ingen anledning att köra på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

totte1015:

Inget. (Du röstade på detta alternativ)

Kör apotekets vanliga flourskölj. Tror inte heller riktigt på Listerine.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

totte1015:

Listerine. (Du röstade på detta alternativ)

Kan egentligen inte uttala mig eftersom jag endast testat listerine, men håller med om att munnen känns ommöblerad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

totte1015:

Flux. (Du röstade på detta alternativ)

Flux innehåller Flour och ger bättre resultat än Listerine. Listerine gör bara ont. Fick en kompis att doppa draken där i. Han skrek.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har fått höra att listerine tar bort alla bakterier, även de goda och på så sätt är dåligt.

Jag själv skulle vilja testa HB, eller vad heter den.


   
SvaraCitera

totte1015:

Flux. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag kör den lila listerine [tard] har jag hiv då?


   
SvaraCitera

Jag kör Flux [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

totte1015:

Flux. (Du röstade på detta alternativ)

Listerine är som att skölja käften i klorin, alla bakterier dör, inklusive de bra bakterierna som skyddar tänderna, dessutom tar slemhinnorna stryk.

CZeleaC:

Fick en kompis att doppa draken där i. Han skrek.

[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

totte1015:

Flux. (Du röstade på detta alternativ)

Listerine bränner


   
SvaraCitera

Flux är fluourskölj.
Listerine innehåller också lite flour, men även annan, typ nån alkohol.


   
SvaraCitera