Aviseringar
Rensa alla

Lite frågor...


Ämnesstartare

Hej där, jag har en hel del frågor, huvudfrågan är till bisexuallitet så jag tror att det här är rätta forumet att skriva i...

Jag är tjej, 14 år och har aldrig haft någon kille, eller någon tjej för den delen... min bästa kompis är 13 år (hon är också tjej som aldrig hafft kille) och sen i sommras har vi börjat göra saker med varandra, där nere liksom...
Vi har duschat tillsammans många gånger innan, men i sommras hjälpte hon mig raka mig där, och sen började vi göra annat, vi började turas om att vara "doktor" och patient om man säger så...

jag vet hur det känns att vara kåt (har fingrat mig själv många gånger) men det är inte samma sak jag känner när vi håller på där, känns mest spännande men blir inte riktigt "kåt", jag undrar (ganska dum fråga) om man blir kåt på samma sätt när man är lesbisk?

Sen vet att det är ganska vanligt för barn att leka doktor, men har inte hört om någon i vår ålder som gör samma sak... är det någon sorts tecken på att jag är bi? (jag blir ju kär i killar och så...)

Sen har jag lite frågor som inte riktigt hör hit, men jag passar på att ställa dom ändå...

Vi använder en hel del saker på varandra, som idominsalva o babyolja o krämer, är det dåligt för fittan på något sätt? Varesig jag eller hon har märkt något dåligt efter men det kan ju vara farligt ändå?

Sen har hon några gånger när hon fått vara doktor och tittat in i mig, sagt att hon sett ett litet hål längst in i fittan liksom (vi använder glasspinnar eller baksidan på skedar för att öppna), 2 gånger har hon sett det, andra gången tog hon en tops med idomin på och petade på hålet, det kittlades jättemycket och magen knep ihop sig lixom, är farligt att hålla på där? Sen har vi letat efter samma hål hos henne många gånger men aldrig lyckats hitta det eller känna det, varför har inte hon något sånt? och vad är det för något? jag säger till henne att det är livmoder men hon säger att det inte är det för hon skulle oxo ha en :S

Tack för svar p förhand, har aldrig vågat prata om det innan men känns ganska tryggt på internet...


   
Citera

Var försiktig och använd inte glasspinnar för guds skull! Skedarna skulle jag slängt efteråt. [shake]
Men detta behöver inte betyda att du är bi, alla testar saker i ung ålder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad ska vi använda ist å? vi tänkte att doktorn använder ju en glasspinne när han ska titta på halsen...


   
SvaraCitera

Det gör han inte. Det liknar en sådan dock.
Använd fingrarna, eller sexleksak.


   
SvaraCitera

Jag experimenterade väldigt mycket med mina tjejkompisar när jag var yngre. Jag tror inte att det handlar om att man är lesbisk utan mer att man är nyfiken på sexualiteten. Vi använde ofta små verktyg och utforskade varandra. Det är inte alls onormalt. Jag var otroligt nyfiken när jag var yngre, ju mer jag upptäckte ju nyfiknare blev jag.

Det var ditt klitoris hon upptäckte och det känns ganska nervkittlande i början. En öm punkt. Så länge ni är försiktiga och ödmjuka med varandra tycker jag att ni ska fortsätts utforska. Det är en alldeles underbar ålder.

När man är lesbisk handlar det mer om att man blir kär i tjejer tror jag. Om så är fallet är det helt naturligt att du inom tid faller i rollen. Men för dig tror jag mer att det handlar om att utforska den kvinnliga kroppen, jag vet, det finns mycket att finna. Jag upptäckte mycket inom andra och hos mig själv när jag testade på, det är spännande och häftigt. Försöker man inte så lär man sig inte!

Var nyfiken, utforska, experimentera och upptäck. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken lättnad att höra att vi inte är dom enda som gör sånt... tack för peppningen guilapetti

Men det var det inte min klitoris hon hittade, vi vet båda var klitoris är, det är som en liten knopp längst upp på utsidan, det hon hittade var ett litet hål djupt inne i min fitta, jag är ganska säker på att det är livmoder (vad kan det annas vara?), men kan det bli nåra skador om man pillar där? och varför är den inte där hela tiden? syns den bara ibland? hon verkar inte ha någon o det är bara ibland hon hittar min trots att vi försökt sen hon såg den första gången...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att fråga om man blir kåt på samma sätt när man är lesbisk, ska du inte känna är en dum fråga, eftersom du inte vet.
Näe, så vitt jag vet är det inte "någon annan slags kåthet" när man är bi- eller homosexuell. Man är kåt så samma sätt som en hetero.

Och att ni leker doktor, är inte alls konstigt. Det kanske inte är någonting som alla tänder på eller tycker är spännande, men det är absolut inte kostigt för det. Ni bara experimenterar med era kroppar och så. Känner du att du verkligen tänder på det, att det är verkligen någonting du vill fortsätta med? Eller är det, som sagt, bara att ni experimenterar?

Idominsalva tror jag inte är så bra för era underliv, jag tycker ni ska pröva på glidmedel istället.

Först, använder inte glasspinnar till att "kolla" era underliv. Om ni måste får ni använda skedar som innan är diskade och mer baciljefria (tvätta händerna också innan).
Det kan vara att din livmoder är tillräckligt utvecklad än, och inte hennes. Du vet, t.ex. klitoris finns ju inte i början, utan utvecklas mer ju längre i puberteten man kommer. Det är säkert samma med livmodern, eftersom du inte behöver limodern innan puberteten och graviliteten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonna_96:

vi började turas om att vara "doktor" och patient om man säger så...

Bästa sommaren ever.


   
SvaraCitera