Aviseringar
Rensa alla

Lite frågor, hjälp..


Ämnesstartare

Vore tacksam om någon kunde besvara dessa [love]

1. Hur långt efter oskyddat sex är det lämpligt att testa sig mot graviditet och klamydia?

2. Hur vilken dag är det störst risk/chans att bli gravid? Har för mig att det är precis mellan menscykeln, eller?

3.Är det sant att abort minskar chansen att i framtiden kunna bli gravid?


   
Citera
Lounge

ring um??


   
SvaraCitera

Lounge:

ring um??

ring sos 112!!


   
SvaraCitera
Lounge

191 dalmatiner:

ring sos 112!!

ne sluta.. var tioende samtal te 112 e i onödan om du inte visste d


   
SvaraCitera

Lounge:

ne sluta.. var tioende samtal te 112 e i onödan om du inte visste d

jag bus ringde dit engång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

ring um??

Jag ska besöka um om exakt en vecka för att testa mig. Men kan man ringa dit och helt random bara ställa sådana typer av frågor?


   
SvaraCitera
Lounge

191 dalmatiner:

jag bus ringde dit engång

va sa du

Caroline123:

Jag ska besöka um om exakt en vecka för att testa mig. Men kan man ringa dit och helt random bara ställa sådana typer av frågor?

klart du kan =)


   
SvaraCitera

Lounge:

va sa du

inget, la bara på efter dom sa "sos larmcentralen blablabla" [blush]


   
SvaraCitera
Lounge

191 dalmatiner:

inget, la bara på efter dom sa "sos larmcentralen blablabla"

busfrö


   
SvaraCitera

Min magkänsla säger mig att du är gravid. [smile]

Kom ihåg att S3ONs känslor oftast leder till sanningen!

Caroline123:

.Är det sant att abort minskar chansen att i framtiden kunna bli gravid?

Ja.

Är du så jävla hjärndöd att du frivilligt låter någon komma i dig då du inte klarar av eller förstår konsekvenserna av det föreslår jag dig att läsa en kurs i ämnet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Är du så jävla hjärndöd att du frivilligt låter någon komma i dig då du inte klarar av eller förstår konsekvenserna av det föreslår jag dig att läsa en kurs i ämnet!

Det är inte så att jag inte förstått att jag gjort fel, du behöver inte påpeka det. Jag mår redan tillräckligt dåligt. Och visste du vad? Jag är mänsklig precis som alla andra. Vad tjänar du på att vara elak?


   
SvaraCitera

Caroline123:

Vad tjänar du på att vara elak?

Jag ser det snarare som att jag hjälper dig att lära dig från dina misstag.. Att inte begå samma misstag igen..

För kom inte och säg att du inte hade någon som helst aning om hur en unge blir till.


   
SvaraCitera
time
 time

Caroline123:

klamydia?

Har du haft oskyddat sex föreslår jag att du ber att få bli testad för hela sjukdomsgenren, inte bara klamydia. Finns betydligt värre saker man kan få av att inte skydda sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Har du haft oskyddat sex föreslår jag att du ber att få bli testad för hela sjukdomsgenren, inte bara klamydia. Finns betydligt värre saker man kan få av att inte skydda sig.

Jo absolut, klamydia är dock svårast att upptäcka.


   
SvaraCitera
Melus

Caroline123:

1. Hur långt efter oskyddat sex är det lämpligt att testa sig mot graviditet och klamydia?

2. Hur vilken dag är det störst risk/chans att bli gravid? Har för mig att det är precis mellan menscykeln, eller?

3.Är det sant att abort minskar chansen att i framtiden kunna bli gravid?

1-2veckor efter sista samlag är lämpligast att testa sig. Då syns ev sjukdomar på testen samt graviditet.

Stört chans att bli gravid är 10-14dagar efter första menstruationsdagen.

Det är sant att abort KAN minska chansen till att bli gravid i framtiden. Dock är det inte så vanligt när man gör abort med tabletter.


   
SvaraCitera