Aviseringar
Rensa alla

Lite hjälp kanske?


Belxx
Ämnesstartare

Jag fick en lite tråkig uppgift i skolan som handlar om mobbing och så. OCh jag måste undersöka hur olika människor påverkas av de. Någon som typ kan hjälpa mig lite måste bli klar tills nästa vecka med en 4 sidor lång redovisning om frågan:  Hur påverkar utfrysning/mobbning ungdomars självkänsla och förtroende till sig själva och människor runt omkring? Snälla skulle behöva lite hjälp.


   
Citera
Ämnesetiketter

Skickar ett pm


   
SvaraCitera

har du provat att tänka lite själv och analysera och använda lite empati osv?

Tror det egentligen är syftet med uppgiften, att du ska tänka dig in i andras situation och fundera på hur man kan påverkas. Varför mår man som man gör, hur känns det att bli mobbad och hur kan ens (exempelvis) självkänsla påverkas av det? Försök lite, du kan nog mer än du tror


   
SvaraCitera

Vilken skitlärare.
Vägra göra uppgiften, den är orealistisk om något. 


   
SvaraCitera

förgifta läraren så att du får en ny Rodnar 


   
SvaraCitera

Hade också en sådan här grej för några veckor sen och jag fick A hehe. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad jag skrev för jag bara analyserade vad jag sett på filmer/läst om/m.m. 

I början var det svårt pga jag aldrig vart utsatt av mobbning men jag har väldigt lätt känna av vad folk känner och vad folk troligen skulle känna i den situationen och det var de jag utveckla och sen gick jag också in på vad själva mobbaren kände och varför hen kände så och varför hen betedde sig så (anledningen). Om man utvecklar saker och sånt får man lätt ett A 😉


   
SvaraCitera

Oj vad tråkigt.


   
SvaraCitera

Drygt. Fick skriva en uppgift om människans onda och goda rent filosofiskt. Som den 12-13 åriga misantrop jag var(fortfarande är) så fick lärarna lite halv-panik.

Jobbigt när uppgifter är personliga.


   
SvaraCitera