Aviseringar
Rensa alla

lite hjälp med vikten här tack!


Ämnesstartare

nu är det så att man lagt på sig ALLDELES för mkt kg på sista året. ( sjukt mkt)
och min målvikt är att jag ska gå ner 30kg sammanlagt. men tänkte sätta upp del mål 10kg per gång.
men mitt problem är, får jag inget resultat inom ganska kort tid så ger jag upp.
men har testat lite olika som t.ex löksoppan/sjukhussoppan, olika piller, olika abgymnic m.m... men av dessa så vissa har inte fungerad alls, och vissa har fungerat men jag har gått upp mer än vad jag gick ner...
trräning har jag juh oxå självklart gjort, men tycker det tar alldeles för lång tid för resultat!
men de jag undrar iaf, det är om ni vet nått extra man kan göra medans man tränar, för att få bättre resultat!


   
Citera
Ämnesstartare

tålamod is the shit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

tålamod is the shit

fan är de så illa 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antar att du förstår att man inte vill ge viktminskningstips till någon som vill gå ner 30 kilo utan att veta nuvarande längd och vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äta mindre och kalorisnålare brukar väl vara en ganska god idé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Antar att du förstår att man inte vill ge viktminskningstips till någon som vill gå ner 30 kilo utan att veta nuvarande längd och vikt.

hmm, de är sant..
nuvarande längd: 176
vikt: 92 🙁
BMI säger att jag har fettma :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sofajaaa:

fan är de så illa 😛

det är precis så illa och det är


   
SvaraCitera

kombinera träning och kost rätt.. finns ingen lätt väg. om du bara tränar men äter mer än du förbränner lär du aldrig gå ner. som sagt kombinera kost och motion.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Det sägs att det går att träna som en tok då man knappt äter, men då säger dom oxå att det är väldigt ohälsosamt!

Men ha inte bråttom, låt det ta den tid det tar, många diet-saker är mestadels bara skit, t.ex. du slutar i princip äta, går ner kanske 10 kg, men då du slutar dieten och börjar äta som vanligt igen så går man direkt upp!

Så du kommer längre på en balanserad kost och träning än på t.ex. soppdiet i några veckor!


   
SvaraCitera

Sätt delmål utifrån ditt huvudmål (30 kg).
Säg 4-5 kg/månad.

Ät lite men ofta och motionera några grr i veckan.
Ha en ätardag i veckan då du äter precis vad du vill.
Det är bara sunt förnuft!


   
SvaraCitera

sofajaaa:

trräning har jag juh oxå självklart gjort, men tycker det tar alldeles för lång tid för resultat!

idiot
glhf med din övervikt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sofajaaa:

BMI säger att jag har fettma :S

Men lite aldrig på BMI om det inte är en läkare som har sagt det för att det beror precis på hur din kropp är uppbygd också


   
SvaraCitera

sofajaaa:

men har testat lite olika som t.ex löksoppan/sjukhussoppan, olika piller, olika abgymnic m.m...

Kör på det gamla hederliga sättet istället, som du VET fungerar.
Fyll hälften av tallriken med grönsaker och motionera dagligen.
En timmes promenad per dag?
Sluta med sötsakerna, eller dra ner på det så du kanske bara äter
något litet på helgen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå och spy.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superflat:

Gå och spy.

visst om du går å hänger dig..


   
SvaraCitera