Aviseringar
Rensa alla

Lite nya funktioner!


Ämnesstartare

Whoa! Som du kanske redan lagt märke till ser Ungdomar.se lite annorlunda ut än vanligt. Under middagen langade vi nämligen ut en rad nya, fräscha förändringar som kommer göra sidan mer enhetlig och knyta ihop alla våra olika sektioner bättre.

De största förändringarna hittar du i högerkolumnen och längst ner på sidan, där de senaste texterna, bloggarna, fotoalbumen och frågorna numera ligger snyggt och prydligt presenterade – oavsett var på UM du befinner dig.

Men vi har inte bara gett sidan ett välbehövligt ansiktslyft. Skrollar du ner en bit här i forumet kommer du nämligen upptäcka en ny liten sektion med namnet ”Relaterade trådar”. Läser du en intressant tråd levererar alltså vår gigantiska databas omedelbums förslag på liknande inlägg. Smart va!?

Och som om inte det vore nog har vi också infört så kallade ”taggar”. Du kan nu märka dina blogginlägg och fotoalbum med passande nyckelord vilket ökar möjligheterna för dem att synas. På startsidan hittar du ett ständigt uppdaterat taggmoln med de hetaste ämnena!

Eftersom de nya funktionerna kommer rykande färska ur programmeringsfabriken kan det hända att de bråkar lite så här i början. Därför vore vi oerhört tacksamma ifall du ville rapportera eventuella buggar här i tråden.

[party]


   
Citera

Alla "senaste"-rutorna har ju jävligt svårläst text i kombination till bakgrunden, så att säga. Vitt.

Redaktionen:

”Relaterade trådar”

Älskar detta.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Alla "senaste"-rutorna har ju jävligt svårläst text i kombination till bakgrunden, så att säga. Vitt.

Mmm, håller med. Med skuggan så blir det jätte kladdigt också.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Tycker relaterade trådar-funktionen är bra. Att sidan längst ner har massa länkar till fotoalbum och bloggar tycker jag är onödigt och gör det hela plottrigt. Det skulle vara snyggare, om ni nu tycker funktionen är bra, om ni inte gjorde det lika megastort utan hade en liten och stilren meny istället. Jag tror hur som denna funktion kommer användas i väldigt liten utsträckning, mest kännas "i vägen". Dessutom är det fult, ser bara ut som reklam.


   
SvaraCitera
Åtta

Ögon i en plåthink:

Alla "senaste"-rutorna har ju jävligt svårläst text i kombination till bakgrunden, så att säga. Vitt.

Misstänker att det är adblocking som är boven. Hampie rapporterar samma problem.

För mig blir det såhär snyggt med adblock igång:
Image


   
SvaraCitera

Känns som att något är lite fel. *pekar på bilden*

och det är irriternade att låsta trådar ligger i "relaterade trådar" delen.

hm.png


   
SvaraCitera

Ska det verkligen vara en ruta med "senaste texter" "Senaste bloggar" längst ner?

Den är helt galet dålig och onödig. Vill inte ha.


   
SvaraCitera

gillar inte att det är konstigt typsnitt när man skriver inlägg


   
SvaraCitera

Och hitta något smidigare sätt för relaterade trådar... kanske en egen knapp någonstans, eller ha den under den nya saken vid höger sida eller nå. Vill liksom ha skrivrutan längst ner på sidan.


   
SvaraCitera

och jag förstår inte riktigt vad den nya ikonen "mina notifieringar " är till för...ska de andra försvinna? [sad]


   
SvaraCitera

Suveränt. Ännu en anledning till att inte sluta hänga på Um..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

enhimmelskdrog:

gillar inte att det är konstigt typsnitt när man skriver inlägg

Slumpartad:

Ska det verkligen vara en ruta med "senaste texter" "Senaste bloggar" längst ner?

Den är helt galet dålig och onödig. Vill inte ha.

Slumpartad:

Vill liksom ha skrivrutan längst ner på sidan.

Indeed.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

gillar inte att det är konstigt typsnitt när man skriver inlägg

Slumpartad:

Och hitta något smidigare sätt för relaterade trådar... kanske en egen knapp någonstans

Slumpartad:

Vill liksom ha skrivrutan längst ner på sidan.

Håller med om detta.


   
SvaraCitera

Sidan är helt åt helvette ju [tard]
Ser ut som en unge fick låna mixern

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Är det meningen att rubrikerna och texten nedanför relaterade trådar och till höger ska ha nästan samma färg som bakgrunden?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Aha, det va cashen som strula, nu ser det bra ut [bigcheers][love]


   
SvaraCitera

Nintendo:

och jag förstår inte riktigt vad den nya ikonen "mina notifieringar " är till för...ska de andra försvinna?

Oki, fattade vad det var nu och: TA BORT.
Ska ni göra det lättare att stalka användare? [cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry]

Blir ledsen.

Fy.


   
SvaraCitera