Aviseringar
Rensa alla

Lite nya trivselregler kanske?


Ämnesstartare

Hej. Jag heter Frida och har precis registrerat mig som en ny medlem på den här hemsidan. Jag har innan jag skriver detta inlägg hunnit kolla runt lite på sidan och lagt märke till att den inte är särskilt lämplig för ungdomar så som den är nu. Jag tror att de flesta hade uppskattat om sidan var lite mer som gamla Lunarstorm [smile]. Därför har jag nu tagit mig friheten att komma med ett par förslag på vad man kan förändra i trivselreglerna så att sidan blir mer trivsam för alla.

1. Förbjud svordomar. Det ser så fruktansvärt fult ut med meningar som innehåller svordomar framför eller efter ord. Man kommer med ursäkten att det ska förstärka ordet eller meningen, men det enda det leder till är att barn och ungdomar lär sig svära allt oftare och allt tidigare och blir fula i mun. Genom att förbjuda svordomar helt och hållet på sidan kan vi tillsammans bidra till att det minskar. Själv svär jag aldrig, vare sig på internet eller IRL.

2. Förbjud könsord. De fula namnen för könsorgan är det ingen som vill höra. På 40-talet var det otänkbart att tala eller skriva sådant högt, inte ens de snälla namnen på könsorganen. Om man nu prompt måste nämna sitt könsorgan i ett inlägg så använd de snällare orden, "penis" och "vagina".

3. Ta tydligt avstånd mot sex före och utom äktenskapet och förbjud folk att propagera för det eller att tala/skriva högt om det. Sex är något som hör äktenskapet till, en fin sak mellan man och hustru och inget man ska ha kors och tvärs. Ungdomar har så mycket könssjukdomar nuförtiden och ifall alla väntade med att ha sex tills de var gifta skulle könssjukdomarna minska och så småningom försvinna helt. Vi skulle heller inte behöva några preventivmedel om alla väntade med sex tills de hade gift sig. Själv är jag oskuld och ska vara det tills jag gift mig. Vill även att det fulare ordet för sex förbjuds, det som börjar på k.

4. Ta tydligt avstånd mot alkohol, nikotin och andra droger och förbjud folk att propagera för det och/eller att tala/skriva högt om att de missbrukar det. Ungdomar missbrukar idag mer än någonsin och behandlingen mot dessa droger kostar oerhört mycket pengar. Genom att förbjuda drogerna skulle vi dessutom få bukt med kriminaliteten som till 99% beror på droger. Själv är jag nykterist och har aldrig provat en endaste drog.

5. Ta tydligt avstånd mot köttätande och aborter och förbjud folk att propagera för det och/eller tala/skriva högt om att de sysslar med det. Både köttätande och abort är mord och ingenting annat. Vill den här sidan verkligen framstå som att den stödjer mord? Tänk så många barn och djur som hade levt idag om abort och köttätande hade varit förbjudet. Själv är jag såklart vegan och skulle under alla omständigheter behålla ett barn om jag blev gravid med min framtida make.

I övrigt är jag rätt nöjd med era regler, men skulle jag komma på något mer tar jag såklart upp det i den här tråden. Även andra kan lägga fram förslag i den här tråden om de känner att de behöver lägga till något.

/Mvh Frida


   
Citera

tror inte på dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med till 100%! Hoppas bara att alla tar dig seriöst nu och inte tror att du är något slags troll eller så. [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

imma barracuda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUK


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jesus tar den i baken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Originalitet: 1, kom igen - det här har gjorts förut
Utförande: 3, väldigt välskrivet osv
Trovärdighet: 0, tar inte ens en mening innan det brister.
Slutord: gör om, gör rätt.


   
SvaraCitera

finaflickan:

Ta tydligt avstånd mot sex före och utom äktenskapet och förbjud

måste ju provrida hästen 🙁


   
SvaraCitera

finaflickan:

3. Ta tydligt avstånd mot sex

finaflickan:

4. Ta tydligt avstånd mot alkohol

bästa iden ja skriver på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

tror inte på dig

Vad är det du inte tror på? Att jag lever som jag lär?

respons:

Håller med till 100%! Hoppas bara att alla tar dig seriöst nu och inte tror att du är något slags troll eller så. [surprised]

Aa, det vore en annan sak man skulle kunna införa. Att alla måste vara seriösa. Det är så tråkigt när folk är oseriösa, mycket bättre och roligare att vara seriös ju.

frukt:

imma barracuda

Va?

Rödingajäveln:

KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUK

Snälla, skriv inte i tråden om du inte tänker tillföra något vettigt. Förstår du inte att jag inte tycker om sånt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

somkärlekenpåfilm:

måste ju provrida hästen 🙁

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finaflickan:

Snälla, skriv inte i tråden om du inte tänker tillföra något vettigt. Förstår du inte att jag inte tycker om sånt?

Penis
Ollon
Könshår
Pung
Fitta
Knark


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finaflickan:

Aa, det vore en annan sak man skulle kunna införa. Att alla måste vara seriösa. Det är så tråkigt när folk är oseriösa, mycket bättre och roligare att vara seriös ju.

Är det du på din avatar?


   
SvaraCitera

finaflickan:

Vad är det du inte tror på?

finaflickan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker vi ska förbjuda allt


   
SvaraCitera