Aviseringar
Rensa alla

Lite ont/tryck och knöl på bakhuvudet och uppe på huvudet.


Ämnesstartare

Jag har haft det här i 2-3 veckor nu. Alltså uppe vid hålet på huvudet och längst bak i huvudet på höger sida. Det har först bara varit ett litet tryck och en liten smärta - det tar inte direkt ont men det känns. Det känns nästan som när du trycker med fingret lite hårdare på huvudet så att det nästan tar ont.
Dessutom tror jag att jag har fått två nya knölar på dessa ställen. Jag är inte helt säker, men det känns verkligen så. Eller har man flera knölar på huvudet normalt?
Nåja, i varje fall undrar jag vad detta kunde bero på? Jag är sjukt rädd för cancer och inflammationer för det första. Kan det här vara tecken på det? Annars mår väldigt bra. Jag är glad och koncentrerad på det jag gör. Äter regelbundet. Vegetariskt och ekologiskt. Motionerar 3-4 dagar i veckan. Stiger upp 7:00 och lägger mig senast 22:00.
Jag har redan varit till läkaren för andra saker och jag vågar inte gå dit nu eftersom jag varit där så ofta och jag är rädd att de inte förstår mig eller tar mig på allvar.
Vad tycker ni jag ska göra?


   
Citera

Magnusson:

Jag är sjukt rädd för cancer och inflammationer för det första. Kan det här vara tecken på det? Annars mår väldigt bra. Jag är glad och koncentrerad på det jag gör. Äter regelbundet. Vegetariskt och ekologiskt. Motionerar 3-4 dagar i veckan. Stiger upp 7:00 och lägger mig senast 22:00

Cancer är de nog iaf inte men jag är ingen läkare heller.

Magnusson:

Jag har redan varit till läkaren för andra saker och jag vågar inte gå dit nu eftersom jag varit där så ofta och jag är rädd att de inte förstår mig eller tar mig på allvar.
Vad tycker ni jag ska göra?

Är du hypokondriker ? eller varför kan du inte gå till läkaren igen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pure_Uncut:

Är du hypokondriker ? eller varför kan du inte gå till läkaren igen?

Jag läste om hypokondri och det stod följande på wikipedia som stämmer precis in med mig:

"Psykosomatiska symtom är vanliga, men en hypokondriker tolkar diagnoser som att läkaren försöker göra alla allvarliga symtom till en psykologisk gåta istället för vad det faktiskt är eller kan vara. Den sjuke kräver ofta att få vila och möjligen ett par läkarbesök samt ett sjukintyg som konfirmerar sjukrollen.
Det är ett observandum att hypokondrikern inte är lat eller arbetsovillig. Hypokondrikern är heltidsupptagen med att vårda sin av sjukdom ständigt hotade kropp."

Men hur ska man veta vad som är normala kroppsliga beteenden och vad som inte är det? Borde jag kanske vänta några veckor och se om smärtan blir intensivare och ohärdig? Tills nånting riktigt allvarligt händer?... 😀 ... kanske bästa att göra så...?


   
SvaraCitera

Magnusson:

Men hur ska man veta vad som är normala kroppsliga beteenden och vad som inte är det? Borde jag kanske vänta några veckor och se om smärtan blir intensivare och ohärdig? Tills nånting riktigt allvarligt händer?... 😀 ... kanske bästa att göra så...?

Ja de kan du .. men förstår inte varför du är så rädd för döden de förstör ju lite för livet du lever nu. De som händer de händer och antagligen blir de bra ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cancer gör inte ont har jag hört...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bitterfittan:

cancer gör inte ont har jag hört...

Men om man har en tumör i huvudet så gör det nog ont, man får huvudvärk åtminstone..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Magnusson:

det nog ont,

kanske, kanske inte


   
SvaraCitera

vad jag märkt finns det inga legitimerade läkare på den här sidan,
så besök en och stfu


   
SvaraCitera

Bulor?


   
SvaraCitera

Kan vara stora finnar eller svullna lymfkörtlar också. Båda dessa är helt ofarliga (men gå till doktorn om du får fler finnar).

Sitter iofs inga lymfkörtlar uppe på huvudet haha.


   
SvaraCitera

Sådär hade jag med för ca 2 årsen.. men det gick bort efter några månader [crazy]


   
SvaraCitera

Jag har en liten skum knöl på huvudet jag också, den känns inte förutom om man trycker på den, då kan det göra lite ont. Har haft den i flera år och än har det inte hänt nåt värre än så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Direktör Bajskorv:

Bulor?

[bigsmile] knölar - de är väldigt platta också, inte så att de sticker ut synligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

Kan vara stora finnar eller svullna lymfkörtlar också

Alltså det är knölar - de är väldigt platta/låga, inte så att de sticker ut synligt, men när jag känner med handen så känner jag formen på dem... De är inte röda och är över huvudtaget inte synliga.


   
SvaraCitera

Magnusson:

lltså det är knölar - de är väldigt platta/låga, inte så att de sticker ut synligt, men när jag känner med handen så känner jag formen på dem... De är inte röda och är över huvudtaget inte synliga.

fettknölar? jag har typ nåt sånt där nacken och huvudet går ihop, var hos doktor med det när jag var mindre, han sa att det var någon fettknöl, inget att oroa sig över såvida det inte orsakar mycket smärta

sen vet jag inte om man kanske har lymfknutor där, kanske är något sånt om man har det där, av en förkylning eller nåt?


   
SvaraCitera