Aviseringar
Rensa alla

Lite problem med att hitta jeans...


Ämnesstartare

Blivande_japan:

varför?

För att jag tycker det är fult?

Blivande_japan:

problemet med låga jeans tycker jag är att bärarna lätt får väldigt utstickande love handles
det är inte så jättesnyggt.

Bland annat därför man tränar.


   
SvaraCitera

Nachac:

Bland annat därför man tränar.

vill bara upplysa dig om i princip alla tjejer har fettansamlingar lite ovanför rumpan, och när man har jeans som trycker in där så blir det lätt ihoptryckt och sticker ut. detta fenomen har jag sett hos ett flertal tjejer som är vältränade, inklusive hos mig själv när jag tränade 8 gånger i veckan [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohjulie:

Vilket märke är lägst midja och tajtast?

Diesel har en del sådana modeller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Är inte så svårt att sy in jeans.

Det är det första jag ska lära mig när jag skaffar en symaskin. Men det verkar galet svårt att göra det både snyggt och hållbart.


   
SvaraCitera

cheap mondays jeans töjer sig ganska lätt mvh egen erfarenhet. men rätt billiga o så.


   
SvaraCitera

isola:

Det är det första jag ska lära mig när jag skaffar en symaskin. Men det verkar galet svårt att göra det både snyggt och hållbart.

Det är inte galet svårt direkt. Men med en vanlig symaskin kan man ju inte ådstadkomma samma sömmar som det är på de jeans man köper eftersom de använder en overlockmaskin. Men det går fint att få det att bli bra ändå, det kanske inte ser superproffsigt ut på insidan men ingen kommer att märka något när du har på dig jeansen om du inte har sytt helt galet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

om du inte har sytt helt galet.

Är himla haj på handsömnad men jag kan knappt trä tråden på en symaskin så, ja. [sad] Vill se bild på insydda jeans om du har! [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är själv jätteliten
säger som många andra cheap monday
men se till att de inte är stretch i jeansen
äger 7-8 par cheap monday


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

vill bara upplysa dig om i princip alla tjejer har fettansamlingar lite ovanför rumpan, och när man har jeans som trycker in där så blir det lätt ihoptryckt och sticker ut.

Jag vet. Dessa "lovehandles" är emellertid inte "väldigt utstickande."


   
SvaraCitera

elverpigen:

cheap mondays jeans töjer sig ganska lätt mvh egen erfarenhet. men rätt billiga o så.

tycker mina ej töjt sig så mkt! men är kanske olika för olika modeller el ngt

Nachac:

Jag vet. Dessa "lovehandles" är emellertid inte "väldigt utstickande."

tror du och jag har olika uppfattning om vad "väldigt utstickande" är i så fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

äger 7-8 par cheap monday

Är alla dessa olika eller har du flera likadana för att minimera slitning och alltid ha tillgång till önskad modell?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Är alla dessa olika eller har du flera likadana för att minimera slitning och alltid ha tillgång till önskad modell?

Har ett par svarta slitna, ett par svarta fina, två olika gråa (olika sömmar) och sen fyra, tror jag att det är, i olika blåa nyanser
jag hatar egentligen att använda jeans [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Har ett par svarta slitna, ett par svarta fina, två olika gråa (olika sömmar) och sen fyra, tror jag att det är, i olika blåa nyanser
jag hatar egentligen att använda jeans [rolleyes]

Förstår. Jo, gillar man att bära blåa jeans har man ju tvivelsutan mer att välja på.

malber:

jag hatar egentligen att använda jeans [rolleyes]

Fast, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Jo, gillar man att bära blåa jeans har man ju tvivelsutan mer att välja på.

På sommaren kan det vara fint med ett par ljusblåa slitna jeans men annars tycker jag inte att blåa jeans är speciellt snygga. Jag har mina mest liggande i garderoben.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

På sommaren kan det vara fint med ett par ljusblåa slitna jeans men annars tycker jag inte att blåa jeans är speciellt snygga. Jag har mina mest liggande i garderoben.

Låter fint.


   
SvaraCitera