Aviseringar
Rensa alla

Lite tankar om parkour


Cyper:

Han hade inte kontroll över det han gjorde om man t.o.m. landade fel.

Man har inte heller kontroll om man lyckas kvadrupelposta.
Dessutom kan det vara jävligt svårt att bedömma underlaget. Kan ha varit en sten som inte syntes pga gräs eller liknande.


   
SvaraCitera

Intressant.


   
SvaraCitera
Cyper
Ämnesstartare

iddqd:

Man har inte heller kontroll om man lyckas kvadrupelposta.
Dessutom kan det vara jävligt svårt att bedömma underlaget. Kan ha varit en sten som inte syntes pga gräs eller liknande.

Vad har det att göra med ämnet? Det laggade, och det blev flera posts (kan ses eftersom alla är skrivna 17:03)

Hur som helst så tror jag allt för många tar sig vatten över huvudet då dom tränar. Har svårt att ta utövare som skadar sig så rejält seriöst. Visst, om han hade tränat tio år och hade hamnat i rullstol, men bara ett par år.. Då är inte ens kroppen fysiskt redo för det han gjorde.


   
SvaraCitera

Lycka till med det [y]


   
SvaraCitera

Gillade verkligen din text [y]

Jag är själv väldigt intresserad att prova på parkour eftersom jag alltid tyckt om att använda min kropp till att göra nya saker och att utmana min omgivning för att liksom expandera det vanliga livsmönstret och ta saker till en hel ny nivå. Jag förstår att man lätt kan tänka sig Parkour som något filmaktigt men jag läser i din text så som det verkligen är och det är att det är väldigt personligt egentligen med hinder som inte behöver vara att hoppa från ett hus till ett annat.

Dock tycker jag att det verkar fett coolt i alla fall och jag får känslan av att jag skulle kunna känna mig väldigt fri. Ska ta kontakt med en lokal förening och se om det här med Parkour faller mig i smaken. Hare bra! [wink]


   
SvaraCitera

Cyper:

Wall Of Text

Tyckte inte helt om din text, men den hade vissa bra delar.

Jag håller med om självförtroendet och den gradvisa individuella utvecklingen, och att det är svårt och jobbigt att definiera parkour för någon som frågar.

Men jag tycker du gör för stor grej av det, visst det är grymt skönt att utöva parkour, och det finns allehanda fördelar men jag blev avskräckt av din text. Man behöver inte vara varken smart eller stark, på något sätt, för att kunna börja med parkour, det är som en lek, en lek som alla kan leka.

[party][love]


   
SvaraCitera
Cyper
Ämnesstartare

Kvacksalvaren:

Men jag tycker du gör för stor grej av det, visst det är grymt skönt att utöva parkour, och det finns allehanda fördelar men jag blev avskräckt av din text. Man behöver inte vara varken smart eller stark, på något sätt, för att kunna börja med parkour, det är som en lek, en lek som alla kan leka.

Jag förstår och respekterar din åsikt; Vi är alla olika då det gäller pk. En del tar sig an det djupa filosofiska biten en del inte eftersom vi alla oftast har olika syfte med vår träning.

För den delen har jag inte skrivit att man behöver vara 'smart' eller stark för att träna parkour. Om det är något i texte du är konfunderad över när det gäller den biten citera gärna.

Det är även det som har fått många att öppna ögonen för parkour. Alla kan vara med och träna. Lek. Det är så sant.

Många anser ju pk som det mest väldigt manligt och 'hårda' men det stämmer som sagt inte. Man klättrar, hoppar, balanserar.. Man rör sig. Lek, träning, tidsfördriv. V har alla olika syn på vår träning. 🙂


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera