Aviseringar
Rensa alla

liten fråga...


både ja och nej, beror väl på om han är snygg och så men jag har ganska lätt att se när det är bara vänskap eller om det är lite mer[crazy]


   
SvaraCitera

Beror nog på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det skulle nog kännas lite jobbigt om han fick en nära tjejkompis nu, men om det är någon han känt länge (innan vi blev tillsammans) är det annorlunda. Min pojkvän har en tjej som bästa kompis och de har varit bästisar sedan 2:an i grundskolan och det gör mig såklart inget. Det är ju lättare också att hon är jättetrevlig och vi kommer bra överens.


   
SvaraCitera

Nej, han behövde säga upp alla sina bekantskaper innan första dejten.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Nej, han behövde säga upp alla sina bekantskaper innan första dejten.

Åh, så härligt med riktig kärlek[blush]


   
SvaraCitera

theYohana:

skulle ni tycka att det var helt ok å int bry er eller skulle ni bli svartsjuka/avundsjuka??

Det är självklart att hon ska få ha nära manliga vänner. Jag litar helt och hållet på henne och så länge jag gör det så kan hon ha hur många manliga vänner hon vill.


   
SvaraCitera

theYohana:

skulle ni tycka att det var helt ok å int bry er eller skulle ni bli svartsjuka/avundsjuka??

Om de var vänner innan "min tid", så visst.
Skulle han helt plötsligt bli bästa vän med någon för mig okänd tjej, hade jag blivit svartsjuk.


   
SvaraCitera

Jag är en svartsjuk person.
Men jag håller på och bearbetar det! [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror nog på. Man kan ju säga vad man vill, de flesta blir nog lite svartis.... men om ens logik säger en att de bara är polare så får man bita ihop [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle verkligen inte bli avundsjuk.


   
SvaraCitera

Jag skulle bli svartsjuk men hata mig själv för att jag var det, skulle jag tro


   
SvaraCitera

Förutsatt att den killen är trevlig att ha att göra med skulle jag inte bry mig, ens om de hade en sexuell relation. Har inte såpass stort bekräftelsebehov (eller jo, det har jag, men jag får det tillgodosett hela tiden i vilket fall) att jag intalar mig att jag är dålig eller oviktig om hon har andra relationer också. Alla relationer är unika och att jämföra dem med varandra bara på grund av sex tycker jag bara är onödigt.

Kärleken ska vara villkorslös och underbar, jag vill inte att den ska bottna i regler, bestämmelser, mönster och avundsjuka. [smile]


   
SvaraCitera

112113:

om det är någon han känt länge (innan vi blev tillsammans) är det annorlunda.

Plus att det ska självklart vara okej att även jag är med ibland när de ses. Sedan måste jag få ett intryck av att hon är godkänd. Om även jag hade gått bra ihop med henne hade det vart himla bra [y]


   
SvaraCitera

om jag kan lita på henne skulle jag inte vara svartsjuk, sen skulle jag aldrig vara tillsammans med någon jag inte kan lita på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De spelar väll egentligen ingen roll om personen har kompisar av motsatt kön, de är ju inte precis så att bara för att en tjej och en kille är kompisar så måste det vara något mer mellan dem.
Min bästa kompis är kille (jag tjej) och jag gör inte andra saker med honom än vad jag gör med mina tjejkompisar, vi pratar om samma saker. Eller jo, största anledningen till att jag verkligen älskar att ha en killkompis är att jag får vara lite killig i hans närhet, de är inte många av mina tjejkompisar som vill spela CS, vara i verkstan, köra cross osv.
Så om jag någon gång skulle bli tillsammans med en kille som har något emot att vi är så bra kompisar så är de klart pojkvännen som ryker. Jag skulle ha svårt förstå vad felet var?
Enda gången jag skulle kunna bli avundsjuk i ett sånt tillfälle är om min pojkvän har varit tillsammas med tjejkompisen i fråga, det har jag varit med om och blev faktiskt lite smått irriterad. De ångrar jag nu eftersom jag vet hur konstigt det är att reagera så starkt på en sådan kompis relation.


   
SvaraCitera