Aviseringar
Rensa alla

Liten kille, vad tror ni om min längd?


Ämnesstartare

Tjenare!
Jag har alltid blivit "mobbad" för min längd, är väldigt liten. Dock inte lillkillen utan polare, utan jag har haft massa polare, har åsså, och de skojar ju bara med mig, men de e ju alltid om längden. Och inte bara de, utan de e fruktansvärt jobbigt och vara så liten som jag är, finns inget annat jag vill än att bli ca 185 cm lång, vet dock att jag aldrig kmr bli de.

Jag är en kille på 17 år nu, blir 18 i år. Jag är bara ca 164 cm lång och nu börjar jag allvarligt tänka om jag jag verkligen inte kmr bli längre...

Min mor är 1,57m, min far är 1,69m, så mina föräldrar är korta. Men jag har snackat med läkare tidigare, när jag var ca 14 och då sa dem att jag skulle bli ca 170 lång...men jag börjar bli orolig då jag har 6 cm kvar....

Min bror som är 15 år är 170cm och då är han 2 år yngre....

Tror ni attj ag kmr växa mer? Är det för sent att ta tillväxttabletter?
Nä alla som är långa /normala ni kan skämta å säga vad ni vill, " äsch, va gör de å va liten", men de går inte å beskriva, jag tycker det är fruktansvärt...de går inte en dag, knappt en timme som jag inte föreställer mig situationer där jag skulle va längre...dvs jag dagdrömmer alltiud om att vara längre....tror inte många förstår hur jobbigt jag tycker det är.

så skriv gärna, vad ni tror, egna upplevelser, lr peppningar vad som, ville bara få ut detta:)

tack! (L)


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag var skit kort när jag var liten och blev retad för det, jag fick gå till skit många läkare och kollade om det var något fel på mig men dem sa bara vänta tills puberteten kommer så blir det bra. Nu när jag är 16 och snart 17 är jag 168 och har många kompisar som är killar och är 163, så de tär inte så farligt. Gå till en läkare om du har frågor. Om du var sen i puberteten så kan det ta längre tid att växa klart[smile]

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JOQER:

Nu när jag är 16 och snart 17 är jag 168 och har många kompisar som är killar och är 163, så de tär inte så farligt. Gå till en läkare om du har frågor. Om du var sen i puberteten så kan det ta längre tid att växa klart[smile]

Om jag tänker efter ritkigt och tar en kompis i min egen ålder som jag känner så är han ca 172 lr 173

medellängden i min klass tror jag är ca 185 bland killar....minsta killen är 174, sen jag då.
Jag var inte jättetidig i puberteten, kanske runt 14....

tycker inte du det är jobbigt att vara så liten, nu e du några cm längre, men endå?


   
SvaraCitera

Jag har inte vuxit en centimeter sedan femman ... Dold text: å andra sidan är jag 188 cm.

Har du en proportionerlig kropp? Om du har det, så var glad.


   
SvaraCitera

bangtzi:

tycker inte du det är jobbigt att vara så liten, nu e du några cm längre, men endå?

Nej då, det var jobbigt då jag trådde jag skulle bli 140 typ men nu så är det inte så farligt. Som jag sa så tycker jag att du skall besöka en läkare som ger dig bra tips och svar. En kille som kommer in i puberteten när han är 14 kommer utvecklas till 20 års ålder. Du kan troligtviss inte räkna med att bli jätte mycket längre men kanske 168-170.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fagerjärn:

Har du en proportionerlig kropp? Om du har det, så var glad.

Ja de har jag, jag ser ju normal ut, bara de att jag ser ut som 14 år, inte 17.....

JOQER:

Du kan troligtviss inte räkna med att bli jätte mycket längre men kanske 168-170.

Ja det är något sånt som läkarna har sagt....men min bror är 15 år å är 170 nu, å när vi står bredvid varann ser han rätt mkt större ut....


   
SvaraCitera

bangtzi:

Jag är bara ca 164 cm

Wow. Var det aldrig ngn som erbjöd dig ngn form av hormoner eller ngt? Har en liten kille i mink lass som blivit erbjuden det. fast d ska man nog få innan man kommit in i puberteten tror jag iofs


   
SvaraCitera

bangtzi:

a de har jag, jag ser ju normal ut, bara de att jag ser ut som 14 år

Det gör jag också, och jag är 20. Förutom ansiktet som ser ut som 32. Att vara lång innebär inte per automatik välmående.

Mina handleder slutade typ växa när jag var 10, liksom ...


   
SvaraCitera

bangtzi:

Ja det är något sånt som läkarna har sagt....men min bror är 15 år å är 170 nu, å när vi står bredvid varann ser han rätt mkt större ut....

Förstår exakt har en kompis som är 15 år och är typ 180, folket blir alltid lika förvånade när dem får veta att jag är 1 år äldre.

Ett problemet med att vara kort tycker jag är att man alltid får visa leg på 15 års filmerna på bio[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

Wow. Var det aldrig ngn som erbjöd dig ngn form av hormoner eller ngt? Har en liten kille i mink lass som blivit erbjuden det. fast d ska man nog få innan man kommit in i puberteten tror jag iofs

När jag snackade med läkare sa dem att jag skulle växa normalt till ca 170 och behövde inga, men hade inte tvekat på att sånna nu....

JOQER:

Förstår exakt har en kompis som är 15 år och är typ 180, folket blir alltid lika förvånade när dem får veta att jag är 1 år äldre.

Ett problemet med att vara kort tycker jag är att man alltid får visa leg på 15 års filmerna på bio[crazy]

Ja just sånna saker, som de med bio...omg, finns de något pinsammare när man är med polarna....asså jag skiter ibland i att dra dit för å slippa den pinsamheten....


   
SvaraCitera

bangtzi:

När jag snackade med läkare sa dem att jag skulle växa normalt till ca 170 och behövde inga, men hade inte tvekat på att sånna nu....

hur gammal var du då? stackars :/


   
SvaraCitera

Det kanske kommer, Dold text: dock tvivlar jag på det. Men jag hejar på dig! [wink].

Du säger att det är fruktansvärt. Jag förstår lite hur du känner, men vad är det som hindrar dig från att leva livet?


   
SvaraCitera

lezzen ingen vill ha en dvärg.


   
SvaraCitera

Du blir nog inte mycket längre sålänge din kropp inte är väldigt sen i utveckligen. Jag är 1.68 och gillar det inte heller, men det är bara att acceptera 🙂


   
SvaraCitera

Vad är minium längden för att ta tillväxthormon? Eller någon ingrepp som läkaren ser till? Jag är iallafall runt 175 cm


   
SvaraCitera