Aviseringar
Rensa alla

Liten knöl i pungen


sånna här trådar handlar aldrig om småknölar i pengapungar


   
SvaraCitera

Tennsoldaten:

Det här är absolut ingenting du kan säga utan inspektion osv.

Det är ju därför jag skrev tror osv


   
SvaraCitera

Ring sjukvårdsupplysningen om sådant här. Det är ju ett enkelt sätt att påbörja ärendet på.


   
SvaraCitera

Fifagamer12:

hej, jag har haft i ungefär 1 år. en liten oval knöl över min högra pungkula. Om jag klämmer på den så gör det ont på samma sätt som om man skulle klämma på pungen. Och jag känner att knölen liksom är kopplad till pungkulan. Jag har läst runt lite på internet, och kan det vara bitestikeln? Eller borde jag vara orolig? jag är inte taggad på att gå till vårdcentralen heller. Tacksam för seriösa svar.Mvh En orolig 16åring.

Hej, jag är en pappa till en kille som strax blir 14 som är opererad för "typ" det du beskriver. Det är inte ovanligt att en blodådra "knyter" sig själv och bildar en knuta. På min son gjorde det ont då och då och efter operationen är han helt ok och problemet har inte återkommit de senaste 2 åren.
Han tyckte det var lite generande att visa upp sig så vi valde sjukhuset direkt. Valet mellan värk i pungen utan att veta vad det var och visa upp sig och få det åtgärdat var ganska lätt i slutet.
SÖK LÄKARHJÄLP så du slipper vara orolig!


   
SvaraCitera