Aviseringar
Rensa alla

Liten tatuering=förstörs när man växer?


Ämnesstartare

Ingentligen är det bara bita ihop och vänta tills man är över 18, då man växt klart [sad] men det är så svårt och låta bli! man vill så gärna tatuera sig nu! jag är 15 xD ska fylla 16 i år, bara 2 år kvar elle något sådant.

Men, även ifal man skulle tatuera en liten änna någon stans? skulle den försöras lika mycket som en stor?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

hahaha


   
SvaraCitera

jag har tatuerat mig och jag är 14, gjorde det då jag var 12 eller 13.
min har inte förstörts 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åldersgränsen till tatuering beror inte på att kroppen inte växt färdigt, utan för att man ska kunna ta ansvar för sitt beslut. Men jag tror inte att en tatuering skulle förstöras så mycket nej, kroppen genomgår så många förändringar genom livet ändå. Däremot så kommer tatueringen bli mer och mer suddig genom åren.


   
SvaraCitera

jag TROR att du borde snacka med dina föräldrar om tillåtelse innan du ens börjar fundera på detta.


   
SvaraCitera

tror du att man har växt klart för att man är 18? -HAHA


   
SvaraCitera

Hell_man:

tror du att man har växt klart för att man är 18?

Precis, man har väl inte växt klart först man är säkert runt 25? [tard]


   
SvaraCitera

Hell_man:

tror du att man har växt klart för att man är 18? -HAHA

De flesta tjejer har faktiskt gjort det. Jag har inte vuxit alls på säkert tre år. [zzz]


   
SvaraCitera

okej, säg det igen när du är 30 år och är mamma till ett par ungar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

okej, säg det igen när du är 30 år och är mamma till ett par ungar

+1 😛


   
SvaraCitera

Vilken retarderad tråd, vänta tills du blir 18 och kan ta ansvar för dina egna beslut, du kommer att ångra dig om du sätter dig hos någon oproffesionell hemmaknegare/svartstudio och gaddar dig.


   
SvaraCitera

En tatuering blir dålig med tiden och ännu sämre ju mindre motivet är. Större motiv håller sig bättre eftersom det är bredare mellan konturerna. Har man en liten flyter motivet ihop genom åren. Men det går ju alltid fylla i den resten av livet. Mitt råd är att vänta och kanske göra ett större motiv. Du ska ju ändå ha den hela livet så då hinner du fundera vilket motiv som passar.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera