Aviseringar
Rensa alla

Liv efter döden?


Erkowich:

Reinkarnation (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Erkowich:

Reinkarnation (Du röstade på detta alternativ)

Hoppas de.


   
SvaraCitera

Förutsatt att man dör rätt så uppnår man ett högre plan av existens, som mig


   
SvaraCitera

Erkowich:

Inget, en drömlös sömn ungefär. (Du röstade på detta alternativ)

Typ.


   
SvaraCitera

Erkowich:

Ny dimension. (Du röstade på detta alternativ)

Om man nu vill kalla det det.


   
SvaraCitera

Fisk_den_tredje:

Förutsatt att man dör rätt så uppnår man ett högre plan av existens, som mig

På UM låter du rätt sur iallafall[ops]

Dold text: Jag förstår varför


   
SvaraCitera

Egentligen tror jag nog att "jag" är en del av en enda stor organism/världssjäl (nödvändigtvis inte definerad som levande enligt ett strikt vetenskapligt sätt att se på saken, men i alla fall existerande), eller helt enkelt en del av världen. Efter min död existerar inte mitt medvetande eller mina minnen av tidigare skeenden - sådant är bara reflektioner den existerande omvärlden som jag är en oskiljaktlig del av - men den här pannkakan jag egentligen är en slags del av existerar givetvis fortfarande. Detta likställer jag med liv efter döden. Döden blir alltså bara förlust av medvetande och minne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

pannkakan jag egentligen är en slags del av existerar givetvis fortfarande. Detta likställer jag med liv efter döden. Döden blir alltså bara förlust av medvetande och minne.

fast det blir ju som en drömlös sömn ändå[rolleyes]


   
SvaraCitera

Erkowich:

fast det blir ju som en drömlös sömn ändå[rolleyes]

Hmm, ja, kanske. Fast "drömlös sömn" är nog överflödigt i sammanhanget. Jag menar mer att allting fortsätter att vara detsamma oavsett mitt medvetande existerar eller ej.


   
SvaraCitera

Erkowich:

Reinkarnation (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Erkowich:

Nåt annat flum, tell us! (Du röstade på detta alternativ)

Ingen dör ifall man inte är reda. Ifall det är någonting man vill säga till någon så håller man ut tills dess, och om man inte hinner alltså att resten av omvärlden tror att personen dog så gjorde den inte det. Det är därför det finns andar, de stannar tills de har fått säga det de vill säga. När man fått säga det försvinner man bort, men sen vet jag inte vad som händer. Typ att ens celler utvecklas med andra och bildar ett ämne/någonting nytt.
Bara en teori det kanske inte e så [no-no]


   
SvaraCitera

Erkowich:

Ny dimension. (Du röstade på detta alternativ)

Svårt att föreställa sig ingenting. Som att försöka tänka sig slutet på universum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nate__:

Svårt att föreställa sig ingenting. Som att försöka tänka sig slutet på universum.

men du hade ju ingen uppfattning innan du föddes.


   
SvaraCitera

Erkowich:

Himmel/helvete. (Du röstade på detta alternativ)

Jag tror inte man bara.. dör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Jag tror inte man bara.. dör.

vad ska hända då? Bara för att vi har ett mer utvecklat medvetande betyder det inte att vi är ämnade för något större.


   
SvaraCitera