Aviseringar
Rensa alla

Livet


Ämnesstartare

vad tycker ni livet går ut på? nått speciellt?


   
Citera
Ämnesstartare

göra roliga saker. påverka. göra det man vill. aldrig ångra sig för det är livet för kort för. etc[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leva


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

överleva


   
SvaraCitera

OF 5:

överleva

och försörja dig själv, samtidigt som du ska ha kul och lära dig nya saker för varje dag som går, så att just du blir en människa som folket runt omkring dig ser upp till. Sen med tiden ska du givetvis skaffa dig ett jobb som du kommer att trivas med så att du får ett lärorikt och spännande liv fram tills du fyller 65.

Det är året går du i pension. och då ska du se bak till dina tidigare dagar och fundera på vad du har åstadkommit under livets gång hittils. Självklart tar inte livet slut här men du har härmed gjort ditt för samhället. och resten av det du vill göra med livet är upp till dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att lära känna sig själv och andra.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Relationer, Samlevnad och Kompisar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tänkte på detta häromdagen. Det jag känner är att jag bara har ett enda liv att leva som jag vet säkert - en enda värld att leva i, så vad jag vill få ut är helt enkelt att upptäcka och lära mig så mycket som möjligt. Detta betyder med andra ord att jag vill resa till så många ställen som möjligt, se så mycket som möjligt, uppleva så mycket som möjligt och lära mig så mycket som möjligt. Samla kunskap varje chans jag får. Vill liksom suga in allt som världen har att erbjuda. Och just därför kommer jag aldrig ha ett förhållande, för ingen kille skulle orka med mig. D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Se vad som händer med världen.
Ha det fint.


   
SvaraCitera
smisk

k-nulla b-rudar


   
SvaraCitera

Trådar med olika färger. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej härligt[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

överleva

så sant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livet går ut på att finna vägen till Gud.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Att lära känna sig själv och andra.

[y]


   
SvaraCitera