Aviseringar
Rensa alla

Livets ord


Om ens föräldrar är med i en "sekt" som vissa kallar det, betyder det att jag måste tro på dem också? Alltså att jag måste typ bli medlem där för att mina föräldrar är det?
Jag vill inte det. För dom är homofober, kvinnoförnedrare, emot abort och tycker inte om sjuka människor..
Hatar deras sätt att se på andra och tycker det är respektlöst. Men tänk om dom säger att jag måste bli medlem där? Vågar inte fråga dem själva utifall de undrar varför jag undrar.. [chocked]


   
Citera

Tycker synd om dig! [sad]


   
SvaraCitera

Nej du ska stå på dig och inte bli intvingad i något du inte vill.


   
SvaraCitera

nej d måste du inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svaret är väl egentligen självklart. NEJ.


   
SvaraCitera

nej, verkligen inte! Stå på dig[smile]


   
SvaraCitera

ennie:

nej d måste du inte


   
SvaraCitera

Schavone:

För dom är homofober, kvinnoförnedrare, emot abort och tycker inte om sjuka människor..

Men herregud...


   
SvaraCitera

Förövrigt trodde jag illusionen av att Livets Ord är en sekt försvunnit för länge sedan.

Fördomar is a bitch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snask:

Förövrigt trodde jag illusionen av att Livets Ord är en sekt försvunnit för länge sedan.

Vad skulle du vilja kalla livets ord annars?


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Vad skulle du vilja kalla livets ord annars?

Samfund.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snask:

Samfund.

Säger du det så, skulle vilja påstå att det finns mängder med sektliknande tendenser.


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Säger du det så, skulle vilja påstå att det finns mängder med sektliknande tendenser.

Nämn någon. Bygg inte på fördomar bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snask:

Nämn någon. Bygg inte på fördomar bara.

Har du någonsin varit på en gudstjänst med livets ord? Har du pratat med medlemmar där?


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Har du någonsin varit på en gudstjänst med livets ord? Har du pratat med medlemmar där?

Jag har aktivt varit där, ja.


   
SvaraCitera