Aviseringar
Rensa alla

livmoderhalscancer, vaccin


Ämnesstartare

någon som har tagit sprutorna och vad fick ni för effekter? tog min första idag och jag svimmade! är jätterädd för den andra nu =/


   
Citera

Ja, men det finns redan ett antal trådar. Sök på "gardasil" så lär du få upp en del [y]


   
SvaraCitera

jag har tagit den! det gjorde ganska ont när dom sprutade in själva vaccinet och så var jag lite öm i armen efteråt... men annars var det bra! om du svimmade precis då du fick den så kan det ju varit pga av sprutskräck?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har tagit alla tre helt utan biverkningar. Det gör lite ont just när de sprutar in vätskan men annars, inga problem.[smile]


   
SvaraCitera

har också tagit alla tre, har mått prima efter alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det inte en massa folk i USA som har dött av de? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är typ 13 st tror jag ,men de vet inte om det är av vaccinet. Det kan ju vara så att de skulle ha dött ändå ( Folk dör ju[crazy]) men att eftersom de just tagit sprutan så skyller man på den. Livmodershalscancer är för övrigt rätt vanligt, det är den näst vanligaste cancerformen hos kvinnor efter cancer om jag inte missminner mig. Shit va man ska ångra sig om man blir får cancer vid 36 år för att man inte orkade ta en spruta..


   
SvaraCitera

Veris1992:

Shit va man ska ångra sig om man blir får cancer vid 36 år för att man inte orkade ta en spruta..

Alla har inte råd med det, det borde ingå som allt annat i högkostnadskyddet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leverpastejmedgurka:

sprutskräck?

skulle inte tro det, det är just det. jag har inte sprutskräck. hon som tog sprutan på mig sa att jag spände mig samtidigt. men var helt avslappnad. hehe [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Veris1992:

cancer vid 36 år för att man inte orkade ta en spruta..

ja! min syster vågade inte ta sprutan när hon såg hur jag svimmade. så bortkastade pengar och risk för livmoderhalscancer för henne..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zandra_K:

Alla har inte råd med det

vad är det de kostar? 1800 nått sånt va?


   
SvaraCitera

Wikingline:

1800 nått sånt va?

Jag har läst att det kostar mer, men det beror säkert på vart man bor som med allt annat. Och jag har inte 1800 heller, det går lagomt runt för min del. Jag tycker det är fel att det bara ingår för yngre då det är vanligt att man får det vid 20 och uppåt. Så då borde fler få det och allt annat ingår ju i högkosnadskyddet så varför inte det också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Veris1992:

den näst vanligaste cancerformen hos kvinnor efter cancer

say wut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Satan! I forgot my canine in the washing machinery


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bröstcancer^^ haha utelämnade halva ordet -.-


   
SvaraCitera