Aviseringar
Rensa alla

Livmoderhalscancer vaccin


Ämnesstartare

SnyggL:

jag har dyslexi, ursäkta mig

Har du läkarbevis på det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad jag vet ska man helst inte ha det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej. Fast jag har pratat med en barnmorska nu. Så jag vet hur det ligger till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan ju bara säga att ingen mördade mig för att jag hade sex med min pojkvän under tiden.... vad sa barnmorskan till dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är okej att ha sex. Om man har det med pojkvännen (plus att den personen måste vara trogen) Det är också okej att ha sex med en oskuld.


   
SvaraCitera

Såvida du inte blir smittad av HPV kan du ha sex så mycket du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men det vet man ju inte innan man har sex, om man ska bli smittad [crazy]


   
SvaraCitera

SnyggL:

men det vet man ju inte innan man har sex, om man ska bli smittad [crazy]

Om personen du har sex med inte är smittad så blir ju inte du det heller [y] Smittad kan man endast bli vid sexuellt umgänge (inte enbart samlag) med annan smittad person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

five squared:

Om personen du har sex med inte är smittad så blir ju inte du det heller Smittad kan man endast bli vid sexuellt umgänge (inte enbart samlag) med annan smittad person.

Tack :), fast jag har pratat med en barnmoska nu. Det är okej att ha sex, så länge man har det med en trogen pojkvän (som man redan har haft sex med). Eller att ha sex med en oskuld.

För alla som ville veta.


   
SvaraCitera

SnyggL:

Tack :), fast jag har pratat med en barnmoska nu. Det är okej att ha sex, så länge man har det med en trogen pojkvän (som man redan har haft sex med). Eller att ha sex med en oskuld.

Fast man kan ju vara smittad även om man är oskuld, och en trogen partner kan ju fått det i ett tidigare förhållande. Dock syftar trogenhets- och oskulds"kravet" till att minska risken för sex med smittade partners.

SnyggL:

För alla som ville veta.

Finns iofs redan flera trådar...


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera