variabel:onT, tycker existensen är läskigare än döden. döden är inget att vara rädd för öht, eftersom man ändå inte kommer vara medveten om något. acceptera!
Sagitta:Samma här.
Speciellt hemskt är det när farmor och farfar fyller år för jag orkar inte uppleva att de kommer dö... jag är där så ofta.
Ricochet:Det har redan funnits en (lång) tid då jag inte existerat, och den hade jag inga direkta problem med.
Ricochet:Se det som en förmån i stället, att du över huvud taget förfogar över ett medvetande.
Du lär, liksom jag gjorde, komma över dessa tankar
Marwin1:Läste i Illustrerad vetenskap för några år sedan att vi inte har någon fri vilja hlr vilket och så visar att vi bara är en massa atomer
Marwin1:Det är ju sant men tanken att inte existera skrämmer mig oerhört mycket, även fast d är rätt logiskt att man bara är en biologisk maskin.
variabel:det där är bara ord, du är mer än en "biologisk maskin" för dig, och där nånstans tror jag man får bestämma sig för att ens existens och verklighet har en betydelse, eller iallafall är något man bör lära sig att leva med.
Capelon:Hur kan man vara rädd för döden? Du kommer inte känna nåt i alla fall om du dör din existens slutar existera så enkelt är det :)