Aviseringar
Rensa alla

livrädd för o bli gravid


Ämnesstartare

hej:)

jag har klantat mig o förlorat oskulden med en kille utan kondom. han kom i mig tre ggr och jag är aaasrädd för att va gravid. va på apoteket o köpte sånt där dagen efter piller så har svalt ett sånt. finns det nåt mer jag behöver göra? borde jag ta ett till? han kom liksom i mig TRE ggr! måste jag fortsätta med vanliga p-piller nu efteråt även om jag inte kmr ha sex på jätte länge? när ska jag testa mig ifall jag är gravid?

hjälp mig snälla jag är livrädd 🙁


   
Citera

jullan93:

har klantat mig

jullan93:

han kom i mig tre ggr

[smile]

jullan93:

va på apoteket o köpte sånt där dagen efter piller så har svalt ett sånt. finns det nåt mer jag behöver göra?

Njao. Ta ett graviditetstest om ca två veckor om du är orolig.


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera

jullan93:

borde jag ta ett till? han kom liksom i mig TRE ggr!

Nej, det ska vara lugnt nu. Det spelar ingen roll hur många gånger han kom i dig. Tar du ett dagen-efter-piller dagen efter så ska inget ägg bli befruktat, vare sig det är spermie från sats 1, 2 eller 3 som kommer simmandes... Ägget är dött.

jullan93:

måste jag fortsätta med vanliga p-piller nu efteråt även om jag inte kmr ha sex på jätte länge?

Jag skulle rekommendera att du börjar äta p-piller när du börjar ha regelbundet sex.


   
SvaraCitera

Sorgligt att du börjar med "Jag har klantat mig". Allt ansvar ligger inte på dig, det ligger på båda två. Glöm inte det! Han är lika klantig som du.


   
SvaraCitera

Pax för barnet när du klantar dig igen.


   
SvaraCitera

ajyprah:

Pax för barnet när du klantar dig igen.

Nu ska vi inte vara sånna. Hon kan ju ha lärt sig en läxa också. I know I did.


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Nu ska vi inte vara sånna. Hon kan ju ha lärt sig en läxa också. I know I did.

...elleeeeer.


   
SvaraCitera

ajyprah:

...elleeeeer.

Vi får väl se.

Jag vet i alla fall att jag bara har haft oskyddat sex en gång och det var sex år sedan. Det gör jag aldrig om, var livrädd.


   
SvaraCitera

Testa dig för könssjukdomar och använd kondom nästa gång.


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Det spelar ingen roll hur många gånger han kom i dig.

trodde detta tills en barnmorska sa till mig att det ej stämde


   
SvaraCitera

ajyprah:

Pax för barnet när du klantar dig igen.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

trodde detta tills en barnmorska sa till mig att det ej stämde

?? Vidareförklaring tack!


   
SvaraCitera

Fingerprints:

?? Vidareförklaring tack!

vet ej hur det fungerar eller något, men hon sa till mig att så ej var fallet iaf


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

vet ej hur det fungerar eller något, men hon sa till mig att så ej var fallet iaf

Tror hon har sagt fel. För det ligger ingen logik i det.

Tror inte alla satser är lika stora, tänk om det var tre små som tillsammans blir en "vanlig" till exempel?


   
SvaraCitera