isola: Det är ju verkligen inte deras sak, känner jag.Livsmedelsverket baserar ju sin bedömning på innehållet i bollen på samma sätt som en korv måste innehålla en viss mängd kött för att få kallas wienerkorv eller sylt måste innehålla en viss mängd ex lingon för att få kallas lingonsylt.
Yamaha biker:Hur många gram mörkhyade människor innehåller chokladbollen?
Livsmedelsverket baserar ju sin bedömning på innehållet i bollen på samma sätt som en korv måste innehålla en viss mängd kött för att få kallas wienerkorv eller sylt måste innehålla en viss mängd ex lingon för att få kallas lingonsylt.
kakakaka:"Tyvärr delicato, men den här pallen behöver 35% mer Neger innan vi kan sälja den här."
Hur många gram mörkhyade människor innehåller chokladbollen?
Yamaha biker:den innehåller alltså någonting som kallas för neger?
Livsmedelsverket baserar ju sin bedömning på innehållet i bollen på samma sätt som en korv måste innehålla en viss mängd kött för att få kallas wienerkorv eller sylt måste innehålla en viss mängd ex lingon för att få kallas lingonsylt.
kakakaka:Enl Livsmedelsverket - ordet negerboll har ingen hänsyftning till "neger" mer än att det betyder "mörk" (jfr franskans "noir", spanskans "negro" och latinets "niger").
Hur många gram mörkhyade människor innehåller chokladbollen?
isola: den innehåller alltså någonting som kallas för neger?hoert talar om mozartkulor? Ska de sluta serveras de med foer att mozart sjaalv inte ingaer i receptet?
Yamaha biker:Ok det där e ngn annans tolkning på livsm.
Enl Livsmedelsverket - ordet negerboll har ingen hänsyftning till "neger" mer än att det betyder "mörk" (jfr franskans "noir", spanskans "negro" och latinets "niger").
kakakaka: kan du kolla upp dina källor nästa gång?Det är inte jag som tillverkat den fördomsfria negerbollen och det är inte jag som skrivit artikeln på FLASHBACK. Jag gjorde bara en skärmdump av artikeln och lade upp den på UM.
onödigt elak: förstår bägge sidor men: byt namn på det bakverk som innehåller si och så av choklad och kokos från negerboll till något annat som inte kan ses som rasistiskt, trots att chokladboll och kokosboll är upptaget så varför inte namnge det någon "motpol" som frihetsboll.. eller respektboll.. elr nåt..Frihetsboll?!
GraGo: Jag håller med dig om att det är onödigt att säga negerboll bara för att men om man förbjuder ordet negerboll så tar man ju bort yttrandefrihetingen har sagt något om att förbjuda ett ord, dock kan man ju låta bli att kalla det för det när det är rasistiskt och folk tar illa upp.....
Blivande_japan:Det håller jag med om.
ingen har sagt något om att förbjuda ett ord, dock kan man ju låta bli att kalla det för det när det är rasistiskt och folk tar illa upp.....