Aviseringar
Rensa alla

Livsnjutare skulle fan ha stryk


Ämnesstartare

Jag röker, dricker och tränar inte men tycker ändå att jag förtjänar att behandlas som vilken människa som helst. Hm, vad knäppt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

Livsnjutare som slår livsnjutare är förräderi...dock inte mig emot.

Jag vet inte ens vad som menas med livsnjuteri. Jag försöker att inte leva i ett ständigt lidande, är det att vara livsnjutare? If so, varför skulle man inte försöka njuta lite av det liv man lever? Vad är det för mening att bara slita och slita? Vilket är målet? Det finns ju ingen mening med livet annat än det man upplever just nu. Kan lika gärna njuta lite av nuet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

Jag som arbetar, lyfter och har en sund livsstil får typ nöja mig med en sjua på sin höjd nån gång vartannat år.

Kan det ha något att göra med att du är fruktansvärd som person?


   
SvaraCitera

Du glömde att prata om rasförräderi iofs. Riktigt besvikna blev vi.


   
SvaraCitera

Knegaren:

Dom lever livet så enkelt och ska ändå få allt som vi som anstränger oss FÖRTJÄNAR!

tycker det är jobbigare med patetiska människor som tror att de förtjänar en massa saker än folk som njuter av att leva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

Men jag förstår bara inte vad det är som krävs för att få respekt från folk, eller få respekt här för den delen

Visa respekt -> få respekt. Så mycket svårare är det inte.

Knegaren:

Jaa men det måste ju ha konsekvenser, varför ska de få hela kakan när de gör just det...äter kakor

Lever man ett ohälsosamt liv är väl diverse fysiska besvär inte helt osannolika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

tycker det är jobbigare med patetiska människor som tror att de förtjänar en massa saker än folk som njuter av att leva.

är det inte så då? ska en chipsätande arbetslös sosse få alla pengar, brudar, respekt, framgång och kontakter jämfört med en hårt jobbande, målmedveten och envis krigare? NEJ! Men det är exakt så det ser ut, ska det vara så svårt att få lite uppskattning?

nubbie:

Lever man ett ohälsosamt liv är väl diverse fysiska besvär inte helt osannolika.

Men de kommer ju alltid undan med det

nubbie:

Visa respekt -> få respekt. Så mycket svårare är det inte.

Gör ju det, är en bra förebild också men det är ju ingen som ser mig för det

- Razorblade -:

Jag vet inte ens vad som menas med livsnjuteri. Jag försöker att inte leva i ett ständigt lidande, är det att vara livsnjutare? If so, varför skulle man inte försöka njuta lite av det liv man lever? Vad är det för mening att bara slita och slita? Vilket är målet? Det finns ju ingen mening med livet annat än det man upplever just nu. Kan lika gärna njuta lite av nuet.

Jag syftar på folk med pissig livsstil som krökar av bara helvete och bara slarvar men ÄNDÅ ska belönas! Det ska bara inte finnas, trodde det hette att "som man bäddar får man ligga" men nej då.

STORM:

Jag röker, dricker och tränar inte men tycker ändå att jag förtjänar att behandlas som vilken människa som helst. Hm, vad knäppt.

Du kommer ha rynkor till din 30-års dag!!

Kom ihåg vem som sa det först


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

Du kommer ha rynkor till din 30-års dag!!

Kom ihåg vem som sa det först

Oj! Ja, det var nytt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

Men de kommer ju alltid undan med det

[crazy]

Då har de väl haft tur med generna då.


   
SvaraCitera

Knegaren:

är det inte så då? ska en chipsätande arbetslös sosse få alla pengar, brudar, respekt, framgång och kontakter jämfört med en hårt jobbande, målmedveten och envis krigare? NEJ! Men det är exakt så det ser ut, ska det vara så svårt att få lite uppskattning?

Du förenklar saker alldeles för mycket. Det finns inga lagar över hur sådant fördelas.

Brudar är inget man "förtjänar" eller "får". De vill ha en man om man är jävligt snygg, jävligt rik eller en jävligt reko kille. Är man inget av det finns det inte så mycket att göra tyvärr. Då får man väl sitta hemma och gråtrunka och skapa patetiska trådar på um.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

Jag syftar på folk med pissig livsstil som krökar av bara helvete och bara slarvar men ÄNDÅ ska belönas! Det ska bara inte finnas, trodde det hette att "som man bäddar får man ligga" men nej då.

Jag tror jag förstår vad som stör dig. Folk bryr sig inte så mycket om status och liknande idag. Man vill umgås med en skön person, that's it. Det andra är en bonus men inte prio ett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Då har de väl haft tur med generna då.

Men sånt verkar ju finnas ÖVERALLT!

Blivande_japan:

Brudar är inget man "förtjänar" eller "får". De vill ha en man om man är jävligt snygg, jävligt rik eller en jävligt reko kille. Är man inget av det finns det inte så mycket att göra tyvärr. Då får man väl sitta hemma och gråtrunka och skapa patetiska trådar på um.

jag är snygg, jag är rikast i arbetarklassen och det enda jag vill åt är respekt

men det finns ju ingen, inte ens här och om det här var nån annan typ nån du favoriserade (för det är precis det ni gör, favoriserar) då hade du nog sagt nåt helt annat

STORM:

Oj! Ja, det var nytt.

Tveksamt om det finns något hopp kvar för dig men du kan ju alltid göra ett försök. Gör det inte halvhjärtat bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

Jag tror jag förstår vad som stör dig. Folk bryr sig inte så mycket om status och liknande idag. Man vill umgås med en skön person, that's it. Det andra är en bonus men inte prio ett.

Saker är precis som för 100 år sen fast med snällare termer. Vi är indelade i arbetarklass och överklass än idag men det ska vi inte visa för vi ska ju vara så pk som möjligt också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blablabla "det är så synd om mig, bu-fucking-hu" blablabla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

jag är snygg, jag är rikast i arbetarklassen och det enda jag vill åt är respekt

Respekt förtjänar man!


   
SvaraCitera