Aviseringar
Rensa alla

Ljög om synen på körskolan=problem?


Ämnesstartare

Hej är nu dags för att ta mitt moppe kort och gjorde då synundersökning där och jag blev godkänd men för ca en månad sen var jag hos optikern och fick glasögon men jag hade inte mycket synfel bara lite lite gran men jag sa till han på körskolan att jag inte hade glasögon för jag tycker jag ser och om jag ska va ärlig ljög jag lite bär jag var hos optiker bara för jag vet inte varför faktiskt. Men tror ni jag kan få problem nu? Att dem ser det? För jag fick ångest nu så satan fattar inte varför jag inte sa att jag hade glasögon, vad ska jag göra? 


   
Citera

säg att du precis fått 



   
SvaraCitera

Har du tillräckligt bra syn för att lagligt kunna köra utan glasögon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Har du tillräckligt bra syn för att lagligt kunna köra utan glasögon?

Asså jag fick ju godkänt där men jag hade typ bara lite fel på högerögat och att jag inte kunde se på långt håll asså text men vart precis samma med glasögonen så. 


   
SvaraCitera
23an
 23an

Skulle du vilja ha någon ute i trafiken som ser dåligt när den kör och riskerar att skada dig?
Gör om, gör rätt. Om glasögon/linser kan korrigera det är det inget större problem för dig så var ärlig och säg som det är.


   
SvaraCitera

ser dåligt på längre avstånd med höger men ser betydligt bättre med vänster så ja slapp glasögon, desto mer problem att få körkortstillstånd med adhd


   
SvaraCitera

sen så ska dom väl se lappen om de?


   
SvaraCitera

använd linser 


   
SvaraCitera

fuskade också


   
SvaraCitera