Aviseringar
Rensa alla

Ljud


Ämnesstartare

Hej. När jag lyssnar på musik knastrar det i vissa låtar. Har ett par JBL hörlurar så jag tror knappast det är de det är fel på. Bara nyfiken på vrf.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ingen som vet?


   
SvaraCitera

Hur högt spelar du? Med vad driver du hörlurarna? Modell? Impedans?


   
SvaraCitera
Lokes

Låter det likadant om du provar med andra hörlurar? Det kanske är dina jbl lurar det är fel på ändå men jag kan ha fel. Värt att kolla iaf. Har ingen koll på jbl hörlurar med har du sladd eller trådlösa? Det kanske är glapp någonstans i sladden i sånnafall


   
SvaraCitera

Om du använder sladd kan det vara glapp, när du rör på dig osv så sprakar det.
Annars så vet jag inte. Jbl har gjort mycket fint genom åren men deras standards är inte lika höga längre, jag vet inte om dom köpts upp av någon eller vad som hänt men deras nya lite billigare hörlurar är nästintill skräp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sgt.sunshine:
Om du använder sladd kan det vara glapp, när du rör på dig osv så sprakar det.
Annars så vet jag inte. Jbl har gjort mycket fint genom åren men deras standards är inte lika höga längre, jag vet inte om dom köpts upp av någon eller vad som hänt men deras nya lite billigare hörlurar är nästintill skräp.

De kostade 1000kr så jag skulle nog säga att de hör till de dyrare, de var på rea. Jag tror det beror på att vissa bittare är för dåliga i vissa studios läste det på en forum. Behöver inte vara så bara något jag tror.


   
SvaraCitera

adamtensta:

De kostade 1000kr så jag skulle nog säga att de hör till de dyrare, de var på rea. Jag tror det beror på att vissa bittare är för dåliga i vissa studios läste det på en forum. Behöver inte vara så bara något jag tror.

För att vara okunnig är du väldigt tvärsäker på att det inte kan bero på ditt val av hörlurar. Hörlurar reas ut när de inte säljer som smör. Ange modell så ska jag kolla upp specifikationer åt dig. Och vad är bittare? Menar du bits?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dindoonuffin:

För att vara okunnig är du väldigt tvärsäker på att det inte kan bero på ditt val av hörlurar. Hörlurar reas ut när de inte säljer som smör. Ange modell så ska jag kolla upp specifikationer åt dig. Och vad är bittare? Menar du bits?

Jag är inte säker bara tror. Var ganska tydlig med det. Ja jag menar bits. 


   
SvaraCitera

adamtensta:

Jag är inte säker bara tror. Var ganska tydlig med det. Ja jag menar bits. 

Det kallas killgissa. Det som är tydligt är att du inte vill ha hjälp. Och vad har bits att göra med distortion?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dindoonuffin:

Det kallas killgissa. Det som är tydligt är att du inte vill ha hjälp. Och vad har bits att göra med distortion?

Nej jag killgissar fan inte, sa bara hur jag tänkte och TROR och du kommer och antyder bara.


   
SvaraCitera

adamtensta:

Nej jag killgissar fan inte, sa bara hur jag tänkte och TROR och du kommer och antyder bara.

Du vet inget, du gissar bara. Killgissa kallas det. Vilken modell är det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dindoonuffin:

Du vet inget, du gissar bara. Killgissa kallas det. Vilken modell är det?

Lägg av! Fattar du trögt? Killgissa inte skrev vad jag TRODE om du stör dig på det tagga!


   
SvaraCitera

adamtensta: När jag lyssnar på musik knastrar det i vissa låtar.

adamtensta: Bara nyfiken på vrf.

Skeptisk  Vad är det du spelar??? Vinyl???  Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Make Sweden Great Again:

Skeptisk  Vad är det du spelar??? Vinyl???  Mycket glad

Nej CD-SKIVOR. I mina JBL hörlurar. 


   
SvaraCitera

adamtensta:

Nej CD-SKIVOR. I mina JBL hörlurar. 

Vi kan väl slå fast att på CD-skivan finns inget knaster. Inte ens sk antistatknaster som ofta uppkommer på vinylskivor p gr av statisk elektricitet.

Kan knaster uppstå i signalkablar? Nej, det vanligaste är väl "brum" men knaster - nej. Förutsatt att inte det är glapp i någon kontakt.

Så då är själva luren den svaga punkten. Testa luren hos en kompis på hans "spelare". Knastrar det även där - leta upp ditt kvitto och gå tillbaka till butiken och byt ut luren.

Btw, JBL är ett bra märke. I vissa fall ett jävligt bra märke, i synnerhet på högtalare. ALLA världens stora artister använder just JBL både till monitorsystem och till PA-system dvs både till det högtalarsystem som ligger på scenen och som är riktade upp mot artisten som kontrollhögtalare liksom det stora gigantiska högtalarsystemet som är riktade ut mot publiken. Tumme upp


   
SvaraCitera