Aviseringar
Rensa alla

Ljudkänslighet?


Ämnesstartare

Blir snabbt irriterad på irriterande ljud. Tex ,Mamma smaskade, jag blev skit sur och va tvungen att gå ut från köket sedan gå tbx och skynda mig ut. Klasskamraterna brukar göra ljud med tungan, brukar skälla på dom. Min syster gjorde ljud (lät som stön)pågrund av huvudvärk ,började få tårar för det var sjukt irriterande. Får negativa tankar om dem när det händer. Det är sjukt jobbigt,vad ska jag göra?


   
Citera
:-))
 :-))

Haha relaterar, hatar ljud av folk som äter, brukar skälla på de som går tex om folk smaskar ber jag dom sluta men vissa låter bara mer än andra när dom äter vilket dom inte kan hjälpa, jag själv brukar sitta med en hörlurar i matsalen, dämpar en hel del sånna ljud annars får man nog bara vänja sig:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

:-)):
Haha relaterar, hatar ljud av folk som äter, brukar skälla på de som går tex om folk smaskar ber jag dom sluta men vissa låter bara mer än andra när dom äter vilket dom inte kan hjälpa, jag själv brukar sitta med en hörlurar i matsalen, dämpar en hel del sånna ljud annars får man nog bara vänja sig:)

Oj det gick så långt så att du börjar ha hörlurar i matsalen. I matsalen har jag inga problem, då vi alltid är högljudda osv. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

det enda jag känt hjälper är att isolera mig från de störande ljuden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är typ likadan. blir typ jätte irriterad o stressad på att folk gör små ljud.typ som när de äter, nynnar, håller på med naglarna. det är ju typ obeskrivligt hur jobbigt det är men jag fick en medicin som hjälpte (bara lite dock) men sluta pga biverkningar. 


   
SvaraCitera

Jag är också ljudkänslig jag har fått lärt mig att leva med det jag tål vissa men inte alla var av dom jag tål är så få och ovanliga att man inte hör dom så mycket och jag hör inprincip alla ljud så det är ett - men jag är tört efter det också tex efter en skoldag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
det enda jag känt hjälper är att isolera mig från de störande ljuden. 

Skönt att du kan isolera bara sådär!

plattanbarn:
jag är typ likadan. blir typ jätte irriterad o stressad på att folk gör små ljud.typ som när de äter, nynnar, håller på med naglarna. det är ju typ obeskrivligt hur jobbigt det är men jag fick en medicin som hjälpte (bara lite dock) men sluta pga biverkningar. 

Ja det är ju hur jobbigt som helst! Oj, vad fick du för biverkningar? 

bob_hop:
Jag är också ljudkänslig jag har fått lärt mig att leva med det jag tål vissa men inte alla var av dom jag tål är så få och ovanliga att man inte hör dom så mycket och jag hör inprincip alla ljud så det är ett - men jag är tört efter det också tex efter en skoldag

Ja som du säger, när man inte hör så mycket går det alot better, när tystnaden dyker går allt åt helvetet. Efter skolan är värst säger jag bara...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

med tanke på att jag har add så är jag ljuskänslig i det så jag fick adhd medicin men biverkningarna var illa mående, inge hunger ele aptit och är ente sej själv. svårt att förklara 


   
SvaraCitera