Aviseringar
Rensa alla

Ljuga för gynekolgen?!?!


framtidskon:

nej, jag gjorde inte det. jag förstår mycket sällan dina poänger.

Sry, det är jag som alltid förväntar mig att folk är smartare än vad dem är. [blush]

framtidskon:

jag ser ingen information om att hon inte använder preventivmedel.

Det är ganska uppenbart.. Varför skulle hon annars vara så orolig för könssjukdomar? [shake]


   
SvaraCitera

S3ON:

Varför skulle hon annars vara så orolig för könssjukdomar? [shake]

det finns preventivmedel som inte skyddar mot könssjukdomar.

sedan tror jag det är ganska vanligt att våldtäktsmän inte använder kondom.


   
SvaraCitera

framtidskon:

vore inte det ganska fånigt och krävande

psyket är sånt [sad]


   
SvaraCitera

framtidskon:

det finns preventivmedel som inte skyddar mot könssjukdomar.

Tror nog att hon förstår att jag tycker att hon skall skydda sig mot just sjukdomar..

Och sexuellt utnyttjande behöver inte innebära våldtäkt.


   
SvaraCitera

Missanissa:

att varje tjej som är sexuellt aktiv

Varje tjej OCH kille. [no-no]


   
SvaraCitera

S3ON:

Tror nog att hon förstår att jag tycker att hon skall skydda sig mot just sjukdomar..

du gör klart att du tycker hon ska vara livrädd när hon har sex utan fullgott skydd mot könssjukdomar oavsett med vem, och oavsett sammanhang.
det finns inte några goda skäl att vara livrädd för kondomfritt sex, om du inte anser att man bör vara livrädd vid varje gatukorsning, tandläkarbesök och förortshusknut också, för det innebär ungefär samma risk för plötslig död.

men nu handlar det väl snarare om att vissa får tillfredsställelse av att på olika sätt dumförklara ungar som har sex utan skydd eller visar annan sexuell oaktsamhet, istället för att behandla dem som jämlikar och sörja för en konstruktiv förändring i sex- och relationsmönster hos dem.
du verkar vara en av dem och det är ett frånstötande personlighetsdrag.

ps [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, hänger knappt med längre i era diskussioner [rolleyes]

S3ON: Jaa han vet om det, men han har så svårt att förstå sånt härt, so i ended up here [confused][wink]


   
SvaraCitera

Missanissa:

kommer dom att ringa polisen om jag säger det till dom?!

varför skulle dom göra det?


   
SvaraCitera

framtidskon:

det finns inte några goda skäl att vara livrädd för kondomfritt sex, om du inte anser att man bör vara livrädd vid varje gatukorsning, tandläkarbesök och förortshusknut också, för det innebär ungefär samma risk för plötslig död.

men du kan ju inte jämföra dessa [sad]
det är klart att det alltid finns en risk med kondomfritt sex då man inte kan kedja fast sin partner och kolla att den aldrig är med andra eller dragit på sig några sjukdomar innan, men det finns också en risk med att gå utanför dörren pga man kan bli träffad av en istapp. (det hände mig nästan en gång som barn faktiskt!)

kebu12:

varför skulle dom göra det?

den första killen hade våldtagit henne, tror jag. snabba svängar här.


   
SvaraCitera

isola:

den första killen hade våldtagit henne, tror jag. snabba svängar här.

isf så är det väl bara bra om polisen får reda på det[confused]


   
SvaraCitera

isola:

men du kan ju inte jämföra dessa

tyckte just du gjorde detsamma lr kan jag inte läsa


   
SvaraCitera

framtidskon:

om du inte anser att man bör vara livrädd vid varje gatukorsning, tandläkarbesök och förortshusknut också, för det innebär ungefär samma risk för plötslig död.

Fast o andra sidan slipper man lida vid plötslig död, könssjukdomar handlar inte om plötslig död.. Det handlar om en lång smärtsam resa fram till döden i vissa fall om hon har otur. [sad]

Det är väldigt lätt att skydda sig mot detta till skillnad från om man skulle vara med om ett plötsligt objekt fallande ner på ditt huvud. [sad]

Missanissa:

Jaa han vet om det, men han har så svårt att förstå sånt härt,

Vem snackar du om nu? Din pojkvän eller han som utnyttjade dig?


   
SvaraCitera

framtidskon:

tyckte just du gjorde detsamma lr kan jag inte läsa

det var mitt i natten ok [sad]
men menade att man i princip vad man än gör utsätter sig för en viss risk, och där är oskyddat sex mycket väl inräknat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nääää för det hände för jättelänge sen, och ingen vet förutom min nuvarande pojkvän och jag har bestämt att inte anmäla eller något, vill inte göra ngn stor deal av det eftersom att min mamma inte får behålla vårdnaden om något händer mig heller så, och därför får dom inte anmäla [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaaaa min pojkvän vet om allt men jag kan inte prata och fråga han om saker eftersom att han inte vet nått.


   
SvaraCitera