Aviseringar
Rensa alla

LJUST TILL RÖTT HÅR


Ämnesstartare

haaaalu
undrar ifall det finns några kunniga personer som skulle kunna dela med sig av tips..

nu äre så att jag har ljust hår. nästintill vitt.
och jag funderar på att tona det rött.
allså åt det vinröda/brunröda hållet.

men jag är livrädd för att få håret orangt, rosa eller knallrött.
så vet ni några jävligt bra "toningsmärken" man kan använda för att få det vinrött/brunrött ?

[smile]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

oavsett märke beror ju slutresultatet på vilken färg man har innan. ditt lär bli väldigt ljust om du inte tar nåt väldigt mörkt. bäst vore att gå till frisör.


   
SvaraCitera

vore jag du och färgade hemma skulle jag nog ta en kastanjebrun färg, för den har lite rött i sig, men inte så mycket så att det blir knallrött liksom. Går det bra med den färgen kan du ju alltid färga en gång till i en rödare nyans. Men, som sagt, gå till frisör i första hand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Elin:

kastanjebrun färg

Skulle nog se bättre

skidröw:

undra​r ifall det finns några kunniga personer som skulle kunna dela med sig av tips..[/quo​te]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nick15:

Skulle nog se bättre

vadå ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Färga brunt först, och sen kör du på den röda nyansen ovanpå det [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skidröw:

nu äre så att jag har ljust hår. nästintill vitt.
och jag funderar på att tona det rött.
allså åt det vinröda/brunröda hållet.

jag har för mig att min blonda kompis tonade/färgade håretbrunt först... och sedan rött. det är inte illrött, utan mer naturligt röd-brun aktigt. så en helg var hon blond på fredagen, brunett på lördagen och rödhårig på söndagen. och hennes hår är snyggt 🙂

(iofs har en i min klass rött hår, illrött. hon blonderade och färgade rött typ tre ggr, så fick det en klar, röd färg)


   
SvaraCitera

Köpte det billigaste, det var mörkrött...vet ej märke men det ska väl vara mest lilarödaktigt och lite brunt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera